BibTex RIS Cite

Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Year 2004, Issue: 13, 29 - 40, 01.12.2004

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fiziksel istismar açısından üniversite öğrencilerinin problem çözme becerileri algılarını incelemektir. Araştırmada Mersin Üniversitesinin çeşitli bölümlerine devam eden 399 öğrenciye Problem Çözme Envanteri (PÇE) ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilere Tek Yönlü Varyans Analizi (F Testi) uygulanmıştır. Bulgular, çocukluğunda fiziksel istismara uğramış öğrencilerin problem çözme becerilerine yönelik algılarının yetersiz olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlara dayanılarak okul psikolojik danışmanlarına çeşitli öneriler sunulmuştur.

Year 2004, Issue: 13, 29 - 40, 01.12.2004

Abstract

The purpose of this study to examine the perceptions of problem solving skills of university students according to physical abuse. 399 students attending various faculty of Mersin University had been administred Problem Solving Inventory (PSI) and Personal Data Questionaire. Analysis of variance (F Test) were used for statistical analysis of data. The findings shown that, problem solving skills perceptions of students experienced physical abuse during childhood were inadeguate. Recommendations were made on the bases of the results to school counselors.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA53ES93FN
Journal Section Articles
Authors

BÜLENT Gündüz This is me

ZAFER Gökçakan This is me

Publication Date December 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Issue: 13

Cite

APA Gündüz, B., & Gökçakan, Z. (2004). Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 29-40.
AMA Gündüz B, Gökçakan Z. Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İLKE. December 2004;(13):29-40.
Chicago Gündüz, BÜLENT, and ZAFER Gökçakan. “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 13 (December 2004): 29-40.
EndNote Gündüz B, Gökçakan Z (December 1, 2004) Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 29–40.
IEEE B. Gündüz and Z. Gökçakan, “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”, İLKE, no. 13, pp. 29–40, December 2004.
ISNAD Gündüz, BÜLENT - Gökçakan, ZAFER. “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (December 2004), 29-40.
JAMA Gündüz B, Gökçakan Z. Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İLKE. 2004;:29–40.
MLA Gündüz, BÜLENT and ZAFER Gökçakan. “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 13, 2004, pp. 29-40.
Vancouver Gündüz B, Gökçakan Z. Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İLKE. 2004(13):29-40.