In this research, a new syllabus which is different from the exicting one’s was prepared for the social science course at class five in primary schools. A unit plan and daily plans were prepared for the subject “The Foundation of Ottoman State’’ based on Mastery Learning Model. The effects of the daily plans and teaching process which are different from the exicting one’s were studied. As a result of the experiment , there is a significant difference at the level of knowledge comprehension and total achievement, however there is no significant difference at the application level.
Bu çalışmada, ilköğretim okullarındaki Sosyal Bilgiler dersi programından farklı olarak geliştirilen ve önerilen Sosyal Bilgiler dersi programına uygun olarak hazırlanan programlar işe koşulmuştur. Bu amaçla ilköğretim 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersinin “Osmanlı Devletinin Kuruluşu” ünitesi öğretim programı günlük planlar halinde Tam Öğrenme Modeline uygun olarak hazırlanmıştır. Mevcut programlardan farkı bir yapıda hazırlanan günlük planların etkisi araştırma için seçilen okulda deneysel olarak araştırılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin bilgi, kavrama, ve toplam erişi düzeylerinde anlamlı bir fark gözlenirken, uygulama düzeyi erişlerinde anlamlı bir fark gözlenememiştir.
Other ID | JA53FE48TN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Issue: 11 |
Bibtex | @ { musbed250407, journal = {Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1302-7824}, address = {Muğla Üniversitesi Kötekli Kampüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü 48000 Muğla}, publisher = {Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi}, year = {2003}, number = {11}, pages = {13 - 24}, title = {Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi}, key = {cite}, author = {Görgen, İzzet} } |
APA | Görgen, İ. (2003). Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi . Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (11) , 13-24 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/musbed/issue/23502/250407 |
MLA | Görgen, İ. "Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi" . Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2003 ): 13-24 <https://dergipark.org.tr/en/pub/musbed/issue/23502/250407> |
Chicago | Görgen, İ. "Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi". Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2003 ): 13-24 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Effect of Daily Plan for Social Science Course Based on Mastery Learning on Students Achievement AU - İzzetGörgen Y1 - 2003 PY - 2003 N1 - DO - T2 - Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 13 EP - 24 VL - IS - 11 SN - 1302-7824- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi %A İzzet Görgen %T Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi %D 2003 %J Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1302-7824- %V %N 11 %R %U |
ISNAD | Görgen, İzzet . "Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi". Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / 11 (December 2003): 13-24 . |
AMA | Görgen İ. Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi. İLKE. 2003; (11): 13-24. |
Vancouver | Görgen İ. Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2003; (11): 13-24. |
IEEE | İ. Görgen , "Tam Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Sosyal Bilgiler Dersi Günlük Planının Öğrenci Erişisine Etkisi", Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 11, pp. 13-24, Dec. 2003 |