Hızla gelişen ve büyüyen bir sektör olan turizm sektörünün ülke ekonomisi, bölgesel kalkınma ve gelişmedeki önemi oldukça büyüktür. Küreselleşme, teknolojik gelişmeler, internetin yaygınlaşması gibi faktörler turizm hizmetini ve pazarlamasını etkilemiş dolayısıyla turizm işletmelerinin daha fazla müşteri için yeni arayışlara girmelerine sebep olmuştur. Ayrıca diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründeki rekabet de uluslararası düzeyden ulusal ve hatta bölgesel düzeye kadar inmiştir. Bu araştırmada Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki otel işletmelerinin turizm sektöründeki rekabet düzeylerinin anlaşılması için pazarlama faaliyet ve sorunları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Gaziantep ve Adıyaman illerindeki 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan yöneticilerden konuyla ilgili anket yoluyla veriler toplanmıştır. Anket uygulamasında sorunlar yaşanmasına rağmen geçerli 57 anket analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; otel işletmelerinin ağırlıklı olarak mahalli pazara hitap ettikleri, bilimsel talep tahmin yöntemlerini kullanmadıkları, öz değerlendirme için daha çok müşteri şikâyetlerini dikkate aldıkları ve satış gücünün artırmak için internetten faydalandıkları hususlarının öne çıktığı görülmüştür.
Tourism sector which is growing and developing rapidly is very important for nationaleconomy, regional development and advancement. Factors such as globalization,technological developments and proliferation of internet have affected tourism servicesand the marketing; therefore tourism enterprises have entered into new searches for morecustomers. Also competition has been reduced to national even to regional level intourism sector as in other sectors too.At this study, the marketing activity in Southeastern Anatolia hotel was to determine.For this purpose relevant data were collected from managers working in 3, 4 and 5 star hotels in Gaziantep and Adıyaman provinces. Despite the problems encountered in theapplication of the questionnaire 57 valid questionnaire were analyzed. As a result of thestudy it has been found that hotel enterprises mainly address local markets, they do notuse scientific demand-forecasting methods, they mainly take account of customercomplaints for self-evaluation and they take advantage of internet to increase sales force.
Other ID | JA52MM57DB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 32 |