Bu çalışmanın birinci amacı devlet ve vakıf üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin hizmet kalitesi, imaj, memnuniyet, tavsiye etme ve sadakat algılarını belirlemek ve bunları üniversiteler arasında karşılaştırmaktır. Çalışmanın ikinci amacı hizmet kalitesi, imaj, memnuniyet, tavsiye etme ve sadakat arasındaki ilişkiyi genel olarak ve her üniversite için ayrı ayrı analiz etmektir. Çalışmanın verileri Ege, Uşak ve Yaşar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden elde edilmiştir. Algılanan hizmet kalitesinin çok boyutlu bir yapıya sahip olduğu ve bu boyutların fiziksel özellikler, destek hizmetleri, uluslararasılaşma, akademik personel ve akademik olmayan personel olduğu bulunmuştur. Hizmet kalitesinin boyutları, imaj, memnuniyet, sadakat ve tavsiye değişkenlerinin ortalamaları incelenen üniversiteler arasında farklıdır. Öğrenci memnuniyetinin sadakat ve tavsiye üzerinde etkili olduğu; öğrenci memnuniyetine etki eden değişkenlerin ise hizmet kalitesi ve imaj olduğu bulunmuştur. Üniversitelerin öğrenci memnuniyetini arttırabilmesi için öncelikle akademik personel, uluslararasılaşma ve imajlarını daha iyi hale getiren faaliyetlerde bulunması tavsiye edilmiştir.
The primary purpose of this study is to measure the service quality, image, satisfaction, recommendation and loyalty perceptions of state and private university students and compare them among universities. The second purpose of the study is to analyze the relationships among service quality, image, satisfaction, loyalty and recommendation in general and for each university.Survey data were obtained from Ege, Uşakand YaşarUniversities, Faculty of Economics and Administrative Sciences' students. It has been found out that service quality is a multi-dimensional construct and these dimensions are tangibles, support services,internationalization, academic staff and non-academic staff. The averages of the dimensions of service quality, image, satisfaction, loyalty and recommendation are different at investigated universities.It has been found out that student satisfaction affects loyalty and recommendation;service quality and image affect student satisfaction. It has been suggested that,universities should improve primarily their academic staff, internationalization and image in order to increase the student satisfaction.
Service Quality in Higher Education Satisfaction Loyalty Image Recommendation Internationalization.
Other ID | JA52SB59HR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 28 |