Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin öğrenme-öğretme sürecindeki hata, yanılsama ve yanıltmacalara ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu çalışmanın amacı öğrenme-öğretme sürecindeki hatalar ve hatalara kaynaklık eden faktörlerin, yanılsama ve yanıltmacaların neler olduğunu betimlemektir. Bu çalışma hem nitel hem de nicel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı karışık metoda (mix-method) göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören lisans, yüksek lisans ve doktora programlarındaki öğrencilerden oluşan toplam 133 kişi oluşturmaktadır. Örneklem grubuna üç açık uçlu ve altı alt sorudan oluşan bir soru formu (anket) uygulanarak nicel veriler ve örneklem grubundaki bazı öğrencilerle de odak grup görüşmesiyle yarı-yapılandırılmış bir görüşme yapılarak da nitel veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analizi ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin, öğrenme-öğretme sürecindeki hataların çoğunlukla kullanılan yöntemlerden kaynaklandığını, öğrenme-öğretme süreçlerindeki bilişsel ve duyuşsal farkındalığı hissetmediklerini, bunun ise algısal yanılsamalara ve yanıltmacalara neden olduğu görüşünde oldukları belirlenmiştir.
This research is designed to determine the views of students’ on level of high education on error, illusion and diversion in learning and teaching process. The aim of this study is to describe what makes the students fail, what the source of the errors is and what illusionsdiversions are. This study is designed with qualitative research model. The study groups of the research are 133 people which are at undergraduate, graduate and doctoral degree. Data for this study is collected by semi-structured interview with sample by using a survey which has five open-ended questions. The data obtained is analyzed with descriptive content analysis. Additionally, a focus-group discussion is done. As a result of data analysis, it is found that the errors in learning and teaching process occur because of the applied method by teachers; however, the students don’t feel the awareness in the process. And they think that this causes errors and diversions in the learning and teaching process.
Other ID | JA52TP69BR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 25 |