Öğretmenlerin mesleğe yönelik tutumlarının, eğitim-öğretim faaliyetlerinde çok önemli bir yere sahip olduğu ve öğretmenlik mesleğindeki başarı için önemli bir değişken olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek ve bu tutumlarına program türü, cinsiyet, yaş, mezun olunan okul türü ve ebeveynlerinde öğretmen olup olmama durumu değişkenlerinin etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde yürütülmekte olan ortaöğretim fen-matematik ve sosyal alanları eğitimi bölümü ( OFMA-OSA) tezsiz yüksek lisans programının son sınıfına devam eden 92 fen-edebiyat fakültesi mezunu öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan, öğrencilerin demografik özelliklerinin yer aldığı Bilgi Formu ve Erkuş vd.(2000) tarafından geliştirilen 22 maddelik Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği ile sağlanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, yüzde dağılım, t testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının olumlu olduğu ve tutumlarının program türü haricinde, belirtilen değişkenler açısından değişmediği tespit edilmiştir
It seems to be undeniable fact that the attitudes towards the teaching profession have an important place in teaching-learning process and they represent a vital variable determining the success in the teaching profession. In this respect, the purpose of the present study is to determine the attitudes of the master’s students towards the teaching profession and investigate the effects of the type of the program attended, gender, age, type of the high school graduated and whether the parents are teachers or not on these attitudes. The study was conducted with 92 students who had graduated from the faculty of science and letters and attending to the final year of the non-thesis graduated education program. The students were completing their post-graduate studies in the department of science-mathematics and social sciences education in Muğla University in 2009- 2010. The study employed survey method and the data were collected through Personal Information Form developed by the researcher to solicit the demographic features of the participants and 22-item Attitude Scale towards the Teaching Profession developed by Erkuş et al., (2000). In the analyses of the data, frequencies and percentages were calculated and t-test and One Way ANOVA were carried out. At the end of the study, it was found that the participants have positive attitudes towards the teaching profession and these attitudes do not vary depending on the variables used except for the type of the program attended in the study.
Other ID | JA52UE79NC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 24 |