Kamu yararı, 1980‟lerde Yeni Kamu Yönetimi anlayışı geleneksel bürokratik yaklaşımı tahtından indirme iddiasıyla ortaya çıkana kadar kamu hizmetinin merkezinde yer alıyordu. Türkiye‟de yeni binyılın ilk yılları, kamu yönetimi felsefesi anlamında büyük bir değişime sahne olmuştur; bu yıllarda Türkiye‟de kamu yönetimi, ekonomi, etkinlik, verimlilik, katılımcılık ve hesap verebilirlik ilkelerine göre yeniden şekillenmiştir. Tanımlaması zor ve belirsiz bir kavram olmakla beraber, kamu yararı Türk idare hukuku doktrininde kolayca teşhis edilebilir. Buradaki soru, Türk devlet aygıtının kamusal yararı amaçlayan bir teşkilat olmak yerine, rasyonel tercih teorisinin öngördüğü gibi, çıkarını maksimize etmeye çalışan bir kişilik haline gelip gelmediğidir. 2003 ila 2006 yılları arasında Yeni Kamu Yönetiminden ilham alınarak çıkarılan başlıca kanunların incelenmesi, kamusal yararın artık Türk kamu hizmetinde merkezi bir yeri olmadığını göstermektedir.
Public interest was in the focus of public service until 1980s when New Public Management (NPM) claimed to dethrone traditional bureaucratic approach. In Turkey, the first years of the new millennium marked a major shift in terms of public administration philosophy, when public administration in Turkey has been reshaped according to the principles of economy, openness, effectiveness, participation and accountability. Although a vague concept which is difficult to define, public interest has been easily identifiable in Turkish administrative law doctrine. The question here is whether the Turkish state apparatus has turned into just another individual who seeks to maximize its interest by making the most rational choice rather than seeking to realize public interest. The major NPM-inspired Acts which were enacted between 2003 and 2006 indicate that public interest is no more in the focus of Turkish public service.
Other ID | JA52UZ92UC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 23 |