Demokratikleşme, aydınlanma, tam bağımsızlık ve ekonomik gelişmeyi amaçlayan Türk Eğitim Devrimi, bu amaçlara ulaşabilmek için öğretmen yetiştirmeye özel bir önem verdi. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu takip eden yıllarda, nüfusun %80 gibi bir oranla köylerde yaşıyor olması, bu konudaki önceliğin köy öğretmeni yetiştirme projelerinde yoğunlaşmasına neden oldu. Devrimin toplumsallaşması sürecinde, köyün ilköğretim sorunuyla birlikte, ekonomik ve sosyal yaşamını da canlandırabilmenin amaç olarak belirlendiği Köy Enstitüleri 17 Nisan 1940 tarihinde kabul edilen 3803 no’lu yasa ile kuruldu. Yasa gereği, 1937 yılında kurulmuş olan İzmir-Kızılçullu Köy Öğretmen Okulu’nun da aralarında bulunduğu eğitim yurtları Köy Enstitülerine dönüştürüldü. Bu makalede Kızılçullu Köy Enstitüsü ilk mezunlarını verdiği 1942 yılına dek ele alınmıştır. 1942 yılı aynı zamanda enstitünün kurucu müdürü olan M. Emin Soysal’ın görevden alındığı tarihtir.
The Turkish Educational Revolution which aimed at democratization, enlightenment, full independence and economic development has given special importance to training teachers to fulfill these objectives. The fact that nearly %80 of the population lived in rural areas in the years following the foundation of the Turkish Republic prioritized the village teacher training projects. In the process of socialization of the revolution, the Village Institutes were founded by the law numbered 3803 on 17 April 1940 aiming at solving the primary education problem of the villages as well as fostering economic and social life. According to the law, several educational institutions were transformed to Village Institutes including Đzmir-Kızılçullu Village Teachers’ School which was founded in 1937. In this article, Kızılçullu Village Institute is analyzed until the year 1942 when it gave its first graduates. 1942 is also the year when the founding director of the institute M. Emin Soysal was remowed from the office.
Other ID | JA52ZC49FM |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 21 |