Bu araştırma, Muğla Üniversitesi Öğrencilerinin, “Klasik Gitar” hakkındaki bilgi ve tutumlarını ölçmek ve bunları belirleyen eğitsel ve sosyal etkenleri incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Öğrencilerin bilgi ve tutumlarının ölçülmesi için bir anket hazırlanmış ve 182’si erkek öğrenci, 118’i kız öğrenci olmak üzere, mesleki müzik eğitimi almayan 300 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler ortalama, frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüş, bazılarına varyans analizi yapılmıştır. Elde edilen veriler ve analiz sonuçları, üniversite öğrencilerinin klasik müziğe karşı genel olarak olumlu bir tutum içinde olduklarını, fakat gitarın pop müzik içindeki kullanımını (pop gitar), klasik müzik içindeki kullanımından daha olumlu gördüklerini ortaya koymuştur. Bununla birlikte öğrencilerin gitarın klasik müzik içindeki kullanımıyla ilgili yeterince bilgi sahibi olmadıkları ve klasik gitarı daha çok pop müzik içinde kullanılan bir enstrüman olarak tanıdıkları anlaşılmıştır.
This investigation paper prepared for classical guitar knowledge and to take into consideration of attitude and educational also investigate of social factors of Muğla University Students. The questionnaire prepared for to evaluate of the studens knowledge and the consideration of their attitude on the group of 300 students which are 182 men and 118 women also they are a group of uneducated professional music. Average, frequency and percentage tables were prepared from the obtained data and some of them applied the variance analysis. The obtained data and results of analysis showed that the university students were generally positive attitude to clasical music but they are the usage of the guitar (pop guitar) more positive in the pop music according to usage of the classical music. However, they weren’t enough well-informed usage of the guitar in classical music and they were accepted the classical guitar as a musical instrument more used in the pop music.
Other ID | JA53CC28AM |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 16 |