Küreselleşme, iletişimin küresel düzeyde ve hızlı akışını, ulusal pazarların dış ticarette serbestleşmesini, sermayenin serbestçe dolaşımını, tüm bunların sonucunda sınırları olmayan pazar kavramını ve uluslararası anlamda rekabeti beraberinde getiren kaçınılmaz bir süreçtir. Küreselleşmeyle birlikte çeşitli alanlarda ortaya çıkan değişimler birçok sektör gibi turizm sektörü üzerinde de olumlu ve olumsuz etkilere sahiptir. Uluslararası turizmi küreselleşmeden etkilenen edilgen bir süreç olarak değerlendirmektense, küreselleşme ile karşılıklı etkileşim içinde olan bir olgu olarak değerlendirmek daha doğudur. Çalışmada küreselleşme sürecinin uluslararası turizm üzerindeki çeşitli sosyal, ekonomik, politik ve hukuki etkileri incelenerek, küreselleşme ve uluslararası turizm arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Uluslararası turizm olgusunu incelemek ve iki kavram arasındaki ilişkiyi net şekilde ortaya koymak, iki kavramı daha iyi anlamak ve gelecekteki eğilimleri daha net görebilmek açısından önemlidir.
Globalization is the process by which the people of the world are unified into a single society and function together. Globalization is an obligatory process that drive fast developments in communication area and integration of national economies into the international economy through trade, foreign direct investment, capital flows and the spread of technology. Some changes that come with globalization process have some direct or indirect effect on tourism industry. International tourism must be evaluated as a phenomenon that has a continuous interaction with globalization process. This paper aims to scrutinize this interaction in social, economic, political and legal viewpoints. Examining international tourism and clarifying interaction with globalization and international tourism are important to a better understanding of globalization, international tourism and future trends.
Other ID | JA52VS29MN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 22 |