İlahiyat Fakültelerinde
Arapça Öğretim Yöntemlerinin Geliştirilmesi
Bu çalışmanın amacı, Türk öğrencilerin
kolay ve basit bir Arapça ile konuşabilmelerini sağlamada diyalog becerisini
oluşturan temel unsurun ne olduğunu ortaya koymaktır. Yine bu çalışma bu
beceriyle alakalı olarak, mantıksal kalıp ve kelimelerin zihinde uyandırdığı
çağrışımlar gibi kavramları ele almakta ve diyalog dersi için zaman ayırmak,
sınıf içi etkileşim, hocanın becerisi, kalıp kavramı, iki dil arasındaki ortak
kelimelere müracaat etmek, öğretim için önerilen beceriler, karmaşık
problemlerin çözüm yolları gibi unsurları incelemektedir.
Anahtar Kelimeler: Arapça, Arapça
öğretimi, dilsel kalıp, diyalog unsuru, beceriler.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 42 Sayı: 42 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA • E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890 • e-ISSN: 2149-0015
Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi • Instagram: @akifdergisi • Facebook: @akifdergisi