Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 116 - 128, 30.09.2020

Abstract

References

  • Jellison, J. A., & Draper, E. A. (2015). Music research in inclusive school settings: 1975 to 2013. Journal of Research in Music Education, 62(4), 325-331.
  • Afacan, Ş., & Şentürk, N. (2016). Okul Öncesi ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarına Yönelik Müzik Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(25), 228-247.
  • Ahi, B., & Kıldan, A. O. (2013). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(27), 27-44.
  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi okulöncesi anabilim dalı programında yer alan müzik eğitimi dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin ölçek geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 1-10.
  • Barış Akgül, D. (2008). Sosyal beceri gelişiminde çocuk ve müzik. Milli Eğitim Dergisi, 177, 28-35.
  • Bulut, D., & Aktaș, A. (2014). Implementation status of musical activities in education program by preschool teachers (sample of Niğde province). Journal of Academic Social Science Studies, (25), 21-34.
  • Algan, G., Özkut, B., & Kaya, S. Ö. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların annelerinin müzik eğitimine bakış açısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 21-31.
  • Augustine, C., & Wong, C. (2016). Music Teaching Readiness among Non-Specialised Music Teachers in Government Preschools. Malaysian Journal of Music, 5(2), 54-69.
  • Avşalak, K. (2008). Okul öncesi dönem 60-72 aylık çocuklara uygulanan müzik eğitiminin kavram gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, S., & Ayan, B. E. (2016). Okul öncesinde müzik ve hareketin öğrenme üzerindeki etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 463-480.
  • Baklanova, T. I., & Novikova, G. P. (2016). Integration of main directions of development of preschool children in innovative successive educational system “World of Music”. In SHS Web of Conferences, EDP Sciences.
  • Barry, N. H., & Durham, S. (2017). Music in the early childhood curriculum: Qualitative analysis of pre-service teachers’ reflective writing. International Journal of Education & the Arts, 18(16), 01-22.
  • Başer, F. (2014). Müziğin okul öncesi dönemde çocuk gelişimine katkısı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 11-27.
  • Baydar, I. Y. (2013). Analyzing the effects of preschool musical education on reading skills of children. International Association of Social Science Research.
  • Fox, D., & Liu, L. (2012). Building musical bridges: Early childhood learning and musical play. Min-Ad: Israel Studies In Musicology Online, 1057, 67-78.
  • Brody, Z. S. (2016). "Suzuki yetenek eğitimi" felsefesine kısa bir bakış. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 6(1), 79-88.
  • Castanon-Rodriguez, M. R., & Vivaracho-Pascual, C. (2011). READMUSIC: A new methodology to introduce musical language in preschool education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 3506-3510.
  • Capistrán, R. W. (2016). Preschool Music Education: The Case of the Aguascalientes Institute of Education, Mexico. Revista Internacional de Educación Musical, 4(1), 3-12.
  • Dağdeviren, M. (2017). Türkiye’de Okul Öncesi Müzik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1993/2016). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dai, C. Y. (2016). The overview of excellence Chinese preschool music education. 3rd International Conference on Advanced Education and Management.
  • Demirci, F. G., & Mertoğlu, E. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarina uygulananses farkindalik müzik programinin okuma yazmaya hazirlikta çocuklarin sesleri tanima becerilerine etkisi. Journal of International Social Research, 10(51), 665-675.
  • Denac, O. (2009). Place and role of music education in the planned Curriculum for Kindergartens. International Journal of Music Education, 27(1), 69-81.
  • Ehrlin, A., & Gustavsson, H. O. (2015). The Importance of Music in Preschool Education. Australian Journal of Teacher Education, 40(7), 7-18.
  • Ehrlin, A., & Wallerstedt, C. (2014). Preschool teachers' skills in teaching music: two steps forward one step back. Early Child Development and Care, 184(12), 1800-1811.
  • Ekici, T. (2010). Okulöncesi ve ilköğretim döneminde çocuklara yönelik ses eğitim. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 159-182.
  • Erden, E. , Şeker, S., & Topoğlu, O.(2012). Music education in preschool period. Internatıonal Journal of Early Childhood Educatıon Research, 1(2), 1-12.
  • Ersoy, K. S. G. (2010). Altı yaş çocukların piyano eğitimine hazırlanmalarında kullanılan yöntemlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Gencel, A. (2008). Okul öncesi eğitimde ve ilköğretimde genel müzik eğitimi. Milli Eğitim, 37(180), 216-226.
  • Gökmen, İ. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde şarkıların oyunlu-oyunsuz olarak öğretiminin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Gülnihal, G. Ü. L., & BOZKAYA, İ. (2014). Okul öncesi öğretmenliği lisans programinin müzik eğitimi açisindan değerlendirilmesi: Uludağ Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 995-1008.
  • Gül, G., & Bozkaya, İ. (2015). The efficiency of the song repertoire on the musical development level of pre-school children aged six years old. 7th World Conference on Educational Sciences, (WCES-2015).
  • Gül, G. (2012). Okul öncesi 6 yaş çocukları için oluşturulan şarkı dağarcığının müziksel gelişim düzeylerine etkisi. Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Otacıoğlu, S. G. (2008). Okul öncesi çocuk merkezli öğrenme ve müzik stratejileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 157-171.
  • Holgersen, S. E. (1997). Aims and methods in Danish preschool music education. Arts Education Policy Review, 99(1), 25-31.
  • Holmberg, K., & Zimmerman Nilsson, M. H. (2017). Perversity of enjoyment? Preschool music activities go neoliberal. Teachers and Teaching, 23(5), 583-595.
  • Ko, C. H., & Chou, M. J. (2014). Aesthetics in early childhood education: The combination of technology instruments in children's music, visual arts and pretend play. Journal of Social Sciences, 10(1), 39-47.
  • Ko, C. H. (2013). Comparative research on preschool teachers' music cognition and practice in aesthetic area in Kaohsiung city. Pakistan Journal of Statistics, 29(5), 77-86.
  • Ilari, B. (2016). Music in the early years: Pathways into the social world. Research Studies inMusic Education, 38(1), 23-39.
  • Jansen, L., van Dijk, B., & Retra, J. (2008, October). A music educational entertainment environment for preschoolers. In International Conference on Fun and Games (pp. 194-202). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Kabataş, M. (2017). Çocuk gelişimi açisindan müzik eğitiminin çocuğa kazanimlari. Trakya University Journal of Social Science, 19(2), 153-164.
  • Kiilu, K. (2011). The concept of preschool music education in Estonian education system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1257-1266.
  • Kılıç, I. (2012). Okul öncesinde müzik eğitimi: Etkinliklerle uygulama örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kılıç, I., & Topalak, Ş. İ. (2017). A study of the difficulties that preschool teachers’ experience in performance of musical activities in terms of various variables. Journal of Human Sciences, 14(1), 441-456.
  • Koca, E. (2010). 6 yaş grubunda geri planda dinletilen müziğin çoklu zeka alanlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Koops, L. H. (2011). Perceptions of current and desired involvement in early childhood music instruction. Visions of Research in Music Education, 17(1), 1-22.
  • Kurtaslan, H. (2013). Okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşimlar dersine yönelik öğrenci görüşleri. Fine Arts, 8(1), 73-81.
  • Kuşçu, Ö., Kayılı, G., & Barışeri, N. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik eğitimine ilişkin tutumlarına orff schulwerk pedagojisinin etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 372-380.
  • Lee Nardo, R., Custodero, L. A., Persellin, D. C., & Fox, D. B. (2006). Looking back, looking forward: A report on early childhood music education in accredited American preschools. Journal of Research in Music Education, 54(4), 278-292.
  • Lee, A., & Jen, Y. H. (2015). Interactive whiteboard integration into music teaching and learning: Preschool children as a case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 177, 449-458.
  • Lee, S. (2012). Tracing the transformation of early childhood music education in young children from 1985 to 2010. Visions of Research in Music Education, 22, 20-33.
  • Li, N. (2017). Study on the interaction between music and games in preschool music education. 2nd International Conference on Education, E-learning and Management Technology.
  • McDonel, J. S. (2014). Early childhood music-mathematics connections: exploring similar developmental progressions. Perspectives: Journal of the Early Childhood Music & Movement Association, 9(1), 5-9.
  • Mentiş, A. K., & Mentiş, A. T. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan anaokul öğretmenlerinin okulöncesi dönemde müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (Niğde İli Örneği). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakülesi, 6(1), 31-40.
  • Mertoğlu, E., NurTuğluk, M., & Koçyiğit, S. (2009). A study on 6-year-old preschoolers’ musical skills and their parents’ rhythmic skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2847-2854.
  • Modiri, I. (2010). Okul öncesinde müzik aracılığı ile yabancı dil öğrenme. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 505-516.
  • Muldma, M., & Kiilu, K. (2012). Teacher‘s view on the development of values in music education in estonia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 45, 342-350.
  • Oğuz, T., & Kaya, Ö. M. E (2017). Okulöncesi dönemde müzik eğitimine ilişkin araştırmaların incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 1-13.
  • Overland, C., & Reynolds, A. (2010). The role of MENC: The national association for music education in early childhood music education 1980–2007. Journal of Historical Research in Music Education, 31(2), 99-117.
  • Göncü, İ. Ö. (2017). 4-6 yaş anaokulu çocuklarına uygulanan müzik eğitiminin müziksel ses ve işitsel algı gelişimlerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 18-27.
  • Özal Öncü, İ. (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan anasınıfı öğretmenleriyle müzik öğretmenlerinin müzik çalışmalarına ilişkin tutum ve yeterliliklerinin karşılaştırılması. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • Göncü, İ. Ö. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitimininin temel sorunlari. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 355-362.
  • Özdemir, G., & Yildiz, G. (2010). Genel gelişim sürecinde müziksel gelişim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 77-90.
  • Özgül, İ. (2017). Temel eğitim bölümü okul öncesi öğretmenliği lisans programina ilişkin müzik derslerinin çözümlenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 16(64), 1496-1509.
  • Öziskender, G., & Güdek, B. (2013). Orff yaklaşimi ile yapilan okul öncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri. Electronic Turkish Studies, 8(3), 12-27.
  • Özkale, B.(2010). Ritim çalışmalarının altı yaş çocuklarının bilişsel becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkut, B., & Kaya, S. Ö. (2012). İlköğretim okullarinda görev yapan okulöncesi öğretmenlerinin lisans döneminde aldiklari müzik eğitiminin mesleki yaşantilarina olan etkilerinin incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(1), 167-179.
  • Özmenteş, S. (2010). Pre-school teachers’ implications about the rhythm applications in music lessons. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 255-259.
  • Öztürk, A. (2010). Evaluation of the teachers’ views on the rhythm practices in musical activities in preschool institutions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3638-3645.
  • Paule-Ruiz, M., Álvarez-García, V., Pérez-Pérez, J. R., Álvarez-Sierra, M., & Trespalacios-Menéndez, F. (2017). Music learning in preschool with mobile devices. Behaviour & Information Technology, 36(1), 95-111.
  • Ruokonen, I., Kattainen, A., & Ruismäki, H. (2012). Preschool children and the 5-string kantele: An exercise in composition. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 45, 391-400.
  • Şen, Ü. S. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde öğretmenin rolü. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 3(1), 27-35.
  • Sığırtmaç, A. (2002). Müzik eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının gelişim alanlarına etkileri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 36-45.
  • Grujic, G. (2016). Comparative analysis of music education syllabi within preschool teacher training programs in Serbia. Educația Plus, 16(2), 130-147.
  • Sönmezöz, F., & Hakyol, F. L. H. (2016). An evaluation of music educational materials for music education in pre-school institutions based on pre-school teachers’ views. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(3), 726-740.
  • Sosyal, F. (2012). Erken çocukluk dönemi müzik eğitimi. International Journal of Social Science, 5(3), 205-221.
  • Sözbir, A., & Çakmak, Ç. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science, 3(6), 17-28.
  • Tao, L. (2017). Optimal design of preschool chidren’s music classroom teaching system based on music melody retrieval system. Revista de la Facultad de Ingeniería U.C.V., 32, 33-39.
  • Tsapakidou, A., Zachopoulou, E., & Zographou, M. (2001). Early young children’s behavior during music and movement program. Journal of Movement Studies, 41, 55-65.
  • Uçal, E. (2003). Okul öncesi müzik eğitiminde orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitiminin çocuk zekâsına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • Vries, P. (2013). The use of technology to facilitate music learning experiences in preschools. Australasian Journal of Early Childhood, 38(4), 5-12.
  • Wong, M. W. Y., & Chik, M. P. Y. (2016). Inclusive education policy in the Hong Kong primary music classroom. Arts Education Policy Review, 117(2), 130-140.
  • Yazıcı, T. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları. International Journal of Social Science, 37, 433-445.
  • Yildiz, G. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarina yönelik müzik eğitimi öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 396-407.
  • Zembat, R., Mertoğlu, E., & Jeongsuk, C. H. O. İ. (2018). 5-6 yaş çocuklarına yönelik hazırlanan ritm eğitimi programının çocukta ritm duyusunun gelişimine etkisinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 47-60.
  • Zimmerman Nilsson, M. H., & Holmberg, K. (2017). Quality and knowledge content in music activities in preschool: The impact of human materiality combinations. Journal of Research in Childhood Education, 31(1), 103-112.

EXAMINATION OF STUDIES STRUCTURED WITH PRE-SCHOOL MUSIC TEACHING USING CONTENT ANALYSIS METHOD

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 116 - 128, 30.09.2020

Abstract

In this study, the aim is to analyze the content of the studies in the field of Preschool Music Education. Content analysis method was used together with the source surveying method in the research. The sample of the study consists of 86 articles archived between 1997 and 2017. Detailed investigations were made in the research and the data were grouped. In the surveyed studies, the articles were examined according to their types, database, country where the study was conducted, the date of publication, the number of sources used, the sample and data collection method used, and the results.

References

  • Jellison, J. A., & Draper, E. A. (2015). Music research in inclusive school settings: 1975 to 2013. Journal of Research in Music Education, 62(4), 325-331.
  • Afacan, Ş., & Şentürk, N. (2016). Okul Öncesi ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarına Yönelik Müzik Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(25), 228-247.
  • Ahi, B., & Kıldan, A. O. (2013). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(27), 27-44.
  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi okulöncesi anabilim dalı programında yer alan müzik eğitimi dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin ölçek geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 1-10.
  • Barış Akgül, D. (2008). Sosyal beceri gelişiminde çocuk ve müzik. Milli Eğitim Dergisi, 177, 28-35.
  • Bulut, D., & Aktaș, A. (2014). Implementation status of musical activities in education program by preschool teachers (sample of Niğde province). Journal of Academic Social Science Studies, (25), 21-34.
  • Algan, G., Özkut, B., & Kaya, S. Ö. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların annelerinin müzik eğitimine bakış açısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 21-31.
  • Augustine, C., & Wong, C. (2016). Music Teaching Readiness among Non-Specialised Music Teachers in Government Preschools. Malaysian Journal of Music, 5(2), 54-69.
  • Avşalak, K. (2008). Okul öncesi dönem 60-72 aylık çocuklara uygulanan müzik eğitiminin kavram gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, S., & Ayan, B. E. (2016). Okul öncesinde müzik ve hareketin öğrenme üzerindeki etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 463-480.
  • Baklanova, T. I., & Novikova, G. P. (2016). Integration of main directions of development of preschool children in innovative successive educational system “World of Music”. In SHS Web of Conferences, EDP Sciences.
  • Barry, N. H., & Durham, S. (2017). Music in the early childhood curriculum: Qualitative analysis of pre-service teachers’ reflective writing. International Journal of Education & the Arts, 18(16), 01-22.
  • Başer, F. (2014). Müziğin okul öncesi dönemde çocuk gelişimine katkısı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 11-27.
  • Baydar, I. Y. (2013). Analyzing the effects of preschool musical education on reading skills of children. International Association of Social Science Research.
  • Fox, D., & Liu, L. (2012). Building musical bridges: Early childhood learning and musical play. Min-Ad: Israel Studies In Musicology Online, 1057, 67-78.
  • Brody, Z. S. (2016). "Suzuki yetenek eğitimi" felsefesine kısa bir bakış. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 6(1), 79-88.
  • Castanon-Rodriguez, M. R., & Vivaracho-Pascual, C. (2011). READMUSIC: A new methodology to introduce musical language in preschool education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 3506-3510.
  • Capistrán, R. W. (2016). Preschool Music Education: The Case of the Aguascalientes Institute of Education, Mexico. Revista Internacional de Educación Musical, 4(1), 3-12.
  • Dağdeviren, M. (2017). Türkiye’de Okul Öncesi Müzik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1993/2016). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dai, C. Y. (2016). The overview of excellence Chinese preschool music education. 3rd International Conference on Advanced Education and Management.
  • Demirci, F. G., & Mertoğlu, E. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarina uygulananses farkindalik müzik programinin okuma yazmaya hazirlikta çocuklarin sesleri tanima becerilerine etkisi. Journal of International Social Research, 10(51), 665-675.
  • Denac, O. (2009). Place and role of music education in the planned Curriculum for Kindergartens. International Journal of Music Education, 27(1), 69-81.
  • Ehrlin, A., & Gustavsson, H. O. (2015). The Importance of Music in Preschool Education. Australian Journal of Teacher Education, 40(7), 7-18.
  • Ehrlin, A., & Wallerstedt, C. (2014). Preschool teachers' skills in teaching music: two steps forward one step back. Early Child Development and Care, 184(12), 1800-1811.
  • Ekici, T. (2010). Okulöncesi ve ilköğretim döneminde çocuklara yönelik ses eğitim. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 159-182.
  • Erden, E. , Şeker, S., & Topoğlu, O.(2012). Music education in preschool period. Internatıonal Journal of Early Childhood Educatıon Research, 1(2), 1-12.
  • Ersoy, K. S. G. (2010). Altı yaş çocukların piyano eğitimine hazırlanmalarında kullanılan yöntemlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Gencel, A. (2008). Okul öncesi eğitimde ve ilköğretimde genel müzik eğitimi. Milli Eğitim, 37(180), 216-226.
  • Gökmen, İ. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde şarkıların oyunlu-oyunsuz olarak öğretiminin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Gülnihal, G. Ü. L., & BOZKAYA, İ. (2014). Okul öncesi öğretmenliği lisans programinin müzik eğitimi açisindan değerlendirilmesi: Uludağ Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 995-1008.
  • Gül, G., & Bozkaya, İ. (2015). The efficiency of the song repertoire on the musical development level of pre-school children aged six years old. 7th World Conference on Educational Sciences, (WCES-2015).
  • Gül, G. (2012). Okul öncesi 6 yaş çocukları için oluşturulan şarkı dağarcığının müziksel gelişim düzeylerine etkisi. Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Otacıoğlu, S. G. (2008). Okul öncesi çocuk merkezli öğrenme ve müzik stratejileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 157-171.
  • Holgersen, S. E. (1997). Aims and methods in Danish preschool music education. Arts Education Policy Review, 99(1), 25-31.
  • Holmberg, K., & Zimmerman Nilsson, M. H. (2017). Perversity of enjoyment? Preschool music activities go neoliberal. Teachers and Teaching, 23(5), 583-595.
  • Ko, C. H., & Chou, M. J. (2014). Aesthetics in early childhood education: The combination of technology instruments in children's music, visual arts and pretend play. Journal of Social Sciences, 10(1), 39-47.
  • Ko, C. H. (2013). Comparative research on preschool teachers' music cognition and practice in aesthetic area in Kaohsiung city. Pakistan Journal of Statistics, 29(5), 77-86.
  • Ilari, B. (2016). Music in the early years: Pathways into the social world. Research Studies inMusic Education, 38(1), 23-39.
  • Jansen, L., van Dijk, B., & Retra, J. (2008, October). A music educational entertainment environment for preschoolers. In International Conference on Fun and Games (pp. 194-202). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Kabataş, M. (2017). Çocuk gelişimi açisindan müzik eğitiminin çocuğa kazanimlari. Trakya University Journal of Social Science, 19(2), 153-164.
  • Kiilu, K. (2011). The concept of preschool music education in Estonian education system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1257-1266.
  • Kılıç, I. (2012). Okul öncesinde müzik eğitimi: Etkinliklerle uygulama örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kılıç, I., & Topalak, Ş. İ. (2017). A study of the difficulties that preschool teachers’ experience in performance of musical activities in terms of various variables. Journal of Human Sciences, 14(1), 441-456.
  • Koca, E. (2010). 6 yaş grubunda geri planda dinletilen müziğin çoklu zeka alanlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Koops, L. H. (2011). Perceptions of current and desired involvement in early childhood music instruction. Visions of Research in Music Education, 17(1), 1-22.
  • Kurtaslan, H. (2013). Okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşimlar dersine yönelik öğrenci görüşleri. Fine Arts, 8(1), 73-81.
  • Kuşçu, Ö., Kayılı, G., & Barışeri, N. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik eğitimine ilişkin tutumlarına orff schulwerk pedagojisinin etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 372-380.
  • Lee Nardo, R., Custodero, L. A., Persellin, D. C., & Fox, D. B. (2006). Looking back, looking forward: A report on early childhood music education in accredited American preschools. Journal of Research in Music Education, 54(4), 278-292.
  • Lee, A., & Jen, Y. H. (2015). Interactive whiteboard integration into music teaching and learning: Preschool children as a case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 177, 449-458.
  • Lee, S. (2012). Tracing the transformation of early childhood music education in young children from 1985 to 2010. Visions of Research in Music Education, 22, 20-33.
  • Li, N. (2017). Study on the interaction between music and games in preschool music education. 2nd International Conference on Education, E-learning and Management Technology.
  • McDonel, J. S. (2014). Early childhood music-mathematics connections: exploring similar developmental progressions. Perspectives: Journal of the Early Childhood Music & Movement Association, 9(1), 5-9.
  • Mentiş, A. K., & Mentiş, A. T. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan anaokul öğretmenlerinin okulöncesi dönemde müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (Niğde İli Örneği). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakülesi, 6(1), 31-40.
  • Mertoğlu, E., NurTuğluk, M., & Koçyiğit, S. (2009). A study on 6-year-old preschoolers’ musical skills and their parents’ rhythmic skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2847-2854.
  • Modiri, I. (2010). Okul öncesinde müzik aracılığı ile yabancı dil öğrenme. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 505-516.
  • Muldma, M., & Kiilu, K. (2012). Teacher‘s view on the development of values in music education in estonia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 45, 342-350.
  • Oğuz, T., & Kaya, Ö. M. E (2017). Okulöncesi dönemde müzik eğitimine ilişkin araştırmaların incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 1-13.
  • Overland, C., & Reynolds, A. (2010). The role of MENC: The national association for music education in early childhood music education 1980–2007. Journal of Historical Research in Music Education, 31(2), 99-117.
  • Göncü, İ. Ö. (2017). 4-6 yaş anaokulu çocuklarına uygulanan müzik eğitiminin müziksel ses ve işitsel algı gelişimlerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 18-27.
  • Özal Öncü, İ. (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan anasınıfı öğretmenleriyle müzik öğretmenlerinin müzik çalışmalarına ilişkin tutum ve yeterliliklerinin karşılaştırılması. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • Göncü, İ. Ö. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitimininin temel sorunlari. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 355-362.
  • Özdemir, G., & Yildiz, G. (2010). Genel gelişim sürecinde müziksel gelişim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 77-90.
  • Özgül, İ. (2017). Temel eğitim bölümü okul öncesi öğretmenliği lisans programina ilişkin müzik derslerinin çözümlenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 16(64), 1496-1509.
  • Öziskender, G., & Güdek, B. (2013). Orff yaklaşimi ile yapilan okul öncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri. Electronic Turkish Studies, 8(3), 12-27.
  • Özkale, B.(2010). Ritim çalışmalarının altı yaş çocuklarının bilişsel becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkut, B., & Kaya, S. Ö. (2012). İlköğretim okullarinda görev yapan okulöncesi öğretmenlerinin lisans döneminde aldiklari müzik eğitiminin mesleki yaşantilarina olan etkilerinin incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(1), 167-179.
  • Özmenteş, S. (2010). Pre-school teachers’ implications about the rhythm applications in music lessons. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 255-259.
  • Öztürk, A. (2010). Evaluation of the teachers’ views on the rhythm practices in musical activities in preschool institutions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3638-3645.
  • Paule-Ruiz, M., Álvarez-García, V., Pérez-Pérez, J. R., Álvarez-Sierra, M., & Trespalacios-Menéndez, F. (2017). Music learning in preschool with mobile devices. Behaviour & Information Technology, 36(1), 95-111.
  • Ruokonen, I., Kattainen, A., & Ruismäki, H. (2012). Preschool children and the 5-string kantele: An exercise in composition. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 45, 391-400.
  • Şen, Ü. S. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde öğretmenin rolü. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 3(1), 27-35.
  • Sığırtmaç, A. (2002). Müzik eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının gelişim alanlarına etkileri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 36-45.
  • Grujic, G. (2016). Comparative analysis of music education syllabi within preschool teacher training programs in Serbia. Educația Plus, 16(2), 130-147.
  • Sönmezöz, F., & Hakyol, F. L. H. (2016). An evaluation of music educational materials for music education in pre-school institutions based on pre-school teachers’ views. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(3), 726-740.
  • Sosyal, F. (2012). Erken çocukluk dönemi müzik eğitimi. International Journal of Social Science, 5(3), 205-221.
  • Sözbir, A., & Çakmak, Ç. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science, 3(6), 17-28.
  • Tao, L. (2017). Optimal design of preschool chidren’s music classroom teaching system based on music melody retrieval system. Revista de la Facultad de Ingeniería U.C.V., 32, 33-39.
  • Tsapakidou, A., Zachopoulou, E., & Zographou, M. (2001). Early young children’s behavior during music and movement program. Journal of Movement Studies, 41, 55-65.
  • Uçal, E. (2003). Okul öncesi müzik eğitiminde orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitiminin çocuk zekâsına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • Vries, P. (2013). The use of technology to facilitate music learning experiences in preschools. Australasian Journal of Early Childhood, 38(4), 5-12.
  • Wong, M. W. Y., & Chik, M. P. Y. (2016). Inclusive education policy in the Hong Kong primary music classroom. Arts Education Policy Review, 117(2), 130-140.
  • Yazıcı, T. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları. International Journal of Social Science, 37, 433-445.
  • Yildiz, G. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarina yönelik müzik eğitimi öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 396-407.
  • Zembat, R., Mertoğlu, E., & Jeongsuk, C. H. O. İ. (2018). 5-6 yaş çocuklarına yönelik hazırlanan ritm eğitimi programının çocukta ritm duyusunun gelişimine etkisinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 47-60.
  • Zimmerman Nilsson, M. H., & Holmberg, K. (2017). Quality and knowledge content in music activities in preschool: The impact of human materiality combinations. Journal of Research in Childhood Education, 31(1), 103-112.
There are 86 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Emine Kıvanç Öztuğ This is me

Olcan Saldun This is me

Publication Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kıvanç Öztuğ, E., & Saldun, O. (2020). EXAMINATION OF STUDIES STRUCTURED WITH PRE-SCHOOL MUSIC TEACHING USING CONTENT ANALYSIS METHOD. Near East University Online Journal of Education, 3(2), 116-128.