Conference Paper
BibTex RIS Cite

COMPARISON OF PRESCHOOL EDUCATION SYSTEMS IN SOUTH KOREA AND TURKISH REPUBLIC OF NORTHERN CYPRUS

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 129 - 137, 30.09.2020

Abstract

In this study; it is aimed to compare the pre-school education systems in South Korea and Turkish Republic of Northern Cyprus comparatively. The horizontal and descriptive approach used in comparative education studies for this purpose were used together. Using document analysis in the research; Pre-school education objectives, similarities in education system and similarities in the education system, from the Ministry of Education of South Korea and Turkish Republic of Northern Cyprus from the Ministry of Education, the laws of countries, official pre-school education reports, education systems, articles and online databases, data on differences, skills desired to be acquired in the curriculum and educational status of teachers working in preschool institutions were obtained.

References

  • Adagideli, F., & Ader, E. (2014). Okul öncesi dönemde üstbiliş ve özdüzenleme: değerlendirme, öğretim ve beceriler. Ankara: Nobel Akademik.
  • Aktan, O., & Akkutay, Ü. (2014). OECD ülkelerinde ve Türkiye’de okulöncesi eğitim. Asya Öğretim Dergisi , 2(1), 64-79 .
  • Arabaci, N., & Aksoy, A. B. (2005). Okul öncesi eğitime katilim programinin annelerin bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 18-26.
  • Aytekin, Koç, G., & Tertemiz, N. (2018). Pisa sonuçlarının (2003-2015) eğitim sistemi ve ekonomik göstergeler kapsamında incelenmesi: Türkiye ve Güney Kore örneği. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 103-128.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkınmaya etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 33-41.
  • Çubukçu, Z., Yılmaz, B., & İnci, T. (2016). Karşılaştırmalı eğitim programları araştırma eğilimlerinin belirlenmesi - bir içerik analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(1), 446-468.
  • Demirel, Ö., (2000). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Döş, İ., & Atalmış, E., (2016). OECD verilerine göre PISA sınav sonuçlarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 432-450.
  • Erden Alibaba, H. (2018). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti eğitim sistemi, Ali Balcı içinde, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (s.609-637). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Göğebakan, Y . (2011). Ülkemizde kültür ve kültür varlıklarının korunmasının mimari ve kent ölçeğinde yansımaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2), 199-210.
  • Güngör, G., & Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Yönetim ve Ekonomi, 20, 59-72.
  • Haktanır, G. (2005). Farklı ülkeler ve okul öncesi eğitimde farklılıklar. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 51-56.
  • Hatipoğlu, G., & Ordu, A. (2019). Singapur, Litvanya, Dominik Cumhuriyeti ile Türkiyeeğitim denetim sistemlerinin karşılaştırılması. Mehmet Akif Ersoy üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (49), 102-129.
  • İpek, C. (2018). Güney Kore eğitim sistemi, Ali Balcı içinde, Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. (s.375-409). Ankara: Pegem Akademi
  • Kazu, İ. Y., & Yılmaz, M. (2018). Ülkemizdeki okul öncesi eğitimin bazı veriler açısından OECD ve AB üyesi ülkeleri İle karşılaştırılması. The Comparison of Some Data in Turkish Preschool Education, 11(2), 33-41.
  • Kim, E., (2007). The quality and qualifications of the teaching force in the Republic of Korea. A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations, 55-70.
  • Ogelman, G., & Sarıkaya, H . (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 81-100.
  • Oktay, A. (2013). Türkiye'de okul öncesi eğitim. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2) , 151-160.
  • Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Tezcan, Ö., Ada, S., & Baysal, Z. (2016). Eğitim alanında eylem araştırmaları. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (32), 133-148.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı eğitim bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi.
  • Yaşar, M., & Aral, N. (2010). Yaratıcı düşünme becerilerinde okul öncesi eğitimin etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 201-209.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2005). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 129 - 137, 30.09.2020

Abstract

References

  • Adagideli, F., & Ader, E. (2014). Okul öncesi dönemde üstbiliş ve özdüzenleme: değerlendirme, öğretim ve beceriler. Ankara: Nobel Akademik.
  • Aktan, O., & Akkutay, Ü. (2014). OECD ülkelerinde ve Türkiye’de okulöncesi eğitim. Asya Öğretim Dergisi , 2(1), 64-79 .
  • Arabaci, N., & Aksoy, A. B. (2005). Okul öncesi eğitime katilim programinin annelerin bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 18-26.
  • Aytekin, Koç, G., & Tertemiz, N. (2018). Pisa sonuçlarının (2003-2015) eğitim sistemi ve ekonomik göstergeler kapsamında incelenmesi: Türkiye ve Güney Kore örneği. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 103-128.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkınmaya etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 33-41.
  • Çubukçu, Z., Yılmaz, B., & İnci, T. (2016). Karşılaştırmalı eğitim programları araştırma eğilimlerinin belirlenmesi - bir içerik analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(1), 446-468.
  • Demirel, Ö., (2000). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Döş, İ., & Atalmış, E., (2016). OECD verilerine göre PISA sınav sonuçlarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 432-450.
  • Erden Alibaba, H. (2018). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti eğitim sistemi, Ali Balcı içinde, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (s.609-637). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Göğebakan, Y . (2011). Ülkemizde kültür ve kültür varlıklarının korunmasının mimari ve kent ölçeğinde yansımaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(2), 199-210.
  • Güngör, G., & Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Yönetim ve Ekonomi, 20, 59-72.
  • Haktanır, G. (2005). Farklı ülkeler ve okul öncesi eğitimde farklılıklar. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 6(62), 51-56.
  • Hatipoğlu, G., & Ordu, A. (2019). Singapur, Litvanya, Dominik Cumhuriyeti ile Türkiyeeğitim denetim sistemlerinin karşılaştırılması. Mehmet Akif Ersoy üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (49), 102-129.
  • İpek, C. (2018). Güney Kore eğitim sistemi, Ali Balcı içinde, Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. (s.375-409). Ankara: Pegem Akademi
  • Kazu, İ. Y., & Yılmaz, M. (2018). Ülkemizdeki okul öncesi eğitimin bazı veriler açısından OECD ve AB üyesi ülkeleri İle karşılaştırılması. The Comparison of Some Data in Turkish Preschool Education, 11(2), 33-41.
  • Kim, E., (2007). The quality and qualifications of the teaching force in the Republic of Korea. A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations, 55-70.
  • Ogelman, G., & Sarıkaya, H . (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 81-100.
  • Oktay, A. (2013). Türkiye'de okul öncesi eğitim. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2) , 151-160.
  • Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Tezcan, Ö., Ada, S., & Baysal, Z. (2016). Eğitim alanında eylem araştırmaları. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (32), 133-148.
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı eğitim bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi.
  • Yaşar, M., & Aral, N. (2010). Yaratıcı düşünme becerilerinde okul öncesi eğitimin etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 201-209.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2005). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Seral Ozturan This is me

Didem İşlek This is me

Publication Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Ozturan, S., & İşlek, D. (2020). COMPARISON OF PRESCHOOL EDUCATION SYSTEMS IN SOUTH KOREA AND TURKISH REPUBLIC OF NORTHERN CYPRUS. Near East University Online Journal of Education, 3(2), 129-137.