İç mimarlık eğitiminde bilgilerin pekiştirilmesi, hem teoride hem de uygulamada eğitici tarafından devamlı olarak kritik edilmesi gereken bir olgudur. Alışılagelmiş formal eğitim
sisteminden farklı olarak çalıştaylarda da, birçok iletişim araç ve gereçlerini gerektiren farklı öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Çalışma kapsamında, yüz yüze gerçekleştirilen
çalıştaylarla, çevrim içi çalıştaylar gözlemlenerek hem eğitici açısından hem de öğrenci açısından avantajlarının ve dez avantajlarının ortaya konması hedeflenmiştir. Bu çalışmada,
yüzyüze yapılan çalıştaylar ile çevrim içi gerçekleştirilen Le Design De PA PA-Pandemik Paradokslar Çalıştayını, eğitici ve öğrenci perspektifinden değerlendirerek, saptanan bulguların
ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bilgiler doğrultusunda, pandemi sürecinde başlayan çevrim içi çalıştayların, yüz yüze yürütülenler kadar etkili sonuçlar
vermediği ortaya çıkmıştır. Yüz yüze yürütülen çalıştayların daha etkili olduğu, öğrencilerin ve eğiticilerin iletişimlerinin güçlendiği gözlemlenmiştir.
Consolidation of knowledge in interior architecture education is a phenomenon that should be constantly criticized by the trainer, both in theory and in practice. Different from the traditional
formal education system, different teaching methods are used in the workshops, which require many communication tools and materials. Within the scope of the study, it was aimed to reveal
the advantages and disadvantages of both the educator and the student by observing face-toface workshops and online workshops. In this study, it is aimed to present the findings by
evaluating the face-to-face workshops and the online Le Design De PA PA-Pandemic Paradoxes Workshop from the perspective of the educator and student. In line with the information obtained as a result of the study, it has been revealed that the online workshops that started during the pandemic period did not yield as effective results as the face-to-face ones. It has been observed that face-to-face workshops are more effective and the communication of students and trainers is strengthened.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2021 |
Submission Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |
All Rights Reserved - Near East University JOURNAL OF FACULTY OF ARCHITECTURE (JFA) is an Open Access journal, under Licensed CC-BY-NC.