Bu çalışmanın amacı, NACA 0012'de akış sırasında oluşan türbülans kinetik enerji yapılarının ve havadaki farklı çaplardaki ve farklı akış hızlarındaki parçacıkların farklı bölgesel alanlarda aerodinamik performans özelliklerine etkilerini incelemektir. Tek ve iki fazlı akışkan akışları çalışılmıştır. Ansys Fluent Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) kodunu kullanarak. Saf hava ve kum parçacıkları içeren hava için elde edilen hesaplama sonuçları, doğrulama için literatürde elde edilen sayısal değerlerle karşılaştırılmıştır. Sayısal testlerden elde edilen sonuçlar, literatürdeki değer ile iyi bir uyum göstermektedir. Bu sonuçlar kanat profilinin kuyruk bölgesinde meydana gelen türbülans kinetik enerji değerinin hücum açısının artmasıyla arttığını ve yüksek hücum açısında kanat profilinin üst bölgesine doğru kaydığını göstermektedir. Ayrıca, yüksek hücum açısında kanat profilinin üst bölgesi, düşük Reynolds sayılarında viskoz etkilerden dolayı genişlemektedir. Kanat profillerinin sayısal testlerinde ve rüzgar tünelinde deneysel testlerde elde edilen sürükleme ve kaldırma katsayıları, uygulama alanındaki değerlerden farklılık gösterecektir. Çünkü kanat profillerinin farklı bölgesel ortamlarda çalışmasında, havada her zaman çeşitli konsantrasyonlarda ve çaplarda parçacıklar bulunmaktadır. Bu durumda sürükleme katsayısı artmakta ve kaldırma katsayısı azalmaktadır.
The purpose of this paper is to study the effects of turbulence kinetic energy structures formed during flow and particles of different diameters and different flow velocities in the air in different regional areas on aerodynamic performance characteristics in NACA 0012. Single and two phase fluid flows were worked out by using Ansys Fluent Computational Fluid Dynamics (CFD) code. Computational results obtained from Ansys Fluent CFD code for pure air and the air containing sand particles were compared with numerical values gained in the literature for validation. Results obtained from the numerical tests demonstrate good agreement with the value in the literature. These results indicate the turbulence kinetic energy value occurred in the tail region of the airfoil increases with the increase in the angle of attack and shifts towards the upper region of the airfoil at high attack angle. Moreover, the upper region of the airfoil at high attack angle becomes larger at low Reynolds numbers due to viscous effects. The drag and lift coefficients obtained in the numerical tests of the airfoils and in the experimental tests in the wind tunnel will differ from the values in the application area. Because, in the operation of airfoils in different regional environments, there are always particles of various concentrations and diameters in the air. In this case, the drag coefficient increases and the lift coefficient decreases.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Mechanical Engineering |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2023 |
Submission Date | December 8, 2022 |
Acceptance Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |