Bu çalışma, pimle güçlendirilmiş polivinil klorür köpük çekirdekli ve E-cam tabakalı denizel sandviç kompozitlerinin batma davranışını deneysel olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Batma ucu çapı, reçine pim çapı ve diziliminin sandviç panellerin kuvvet-yer değiştirme, maksimum temas kuvveti ve emilen enerji değerleri üzerindeki etkileri batma testleri ile değerlendirilmiştir. Deneyler boyunca pim çapı Ø2 mm'den Ø4 mm'ye çıkması ile temas kuvvetleri de artmıştır Pim çapları arasındaki mesafe 12 mm'den 16 mm'ye ve 18 mm'ye artışı ile temas kuvvetleri azalmıştır. Ek olarak, reçine pimi ve batma ucu çapı arttıkça emilen enerji değerleri de artmıştır. Pimlerin 12 mm mesafeye yerleştirilmesi, malzemenin Ø12,7 mm ve Ø20 mm batma uçları için daha fazla enerji emmesine olanak tanır. 8 mm çapında ve 12 mm aralıklı delikler, kritik alanlardaki ağırlık artışına rağmen Ø12,7'den Ø20 mm'ye kadar nesne temasına karşı nüfuz etmeye karşı önemli bir başlangıç direnci sağlar. Herhangi bir hasar modunu tespit etmek için sandviç numunelerinin batma testleri sonrası kesitleri üzerinde görsel bir inceleme gerçekleştirildi. Hasar modları girintinin boyutuna ve köpük çekirdeğindeki delik düzenine bağlı olarak değişmiştir.
This study aims to experimentally examine the indentation behaviour of marine sandwich composites with pin-reinforced polyvinyl chloride foam core and E-glass face sheets. The effects of indenter diameter, resin pin diameter, and arrangement on force-displacement, maximum contact force, and absorbed energy values of sandwich panels were evaluated by the indentation tests. Throughout the experiments, the contact forces increased as the pin diameter increased from Ø2 mm to Ø4 mm. The contact forces decreased as the distance between pin diameters increased from 12 mm to 16 mm and 18 mm. Additionally, the values of absorbed energy increased as the diameters of the resin pin and indenter increased. Placing pins at a distance of 12 mm allows the material to absorb more energy for Ø12.7 mm and Ø20 mm indenter tips. The 8 mm diameter and 12 mm spacing holes provide significant initial resistance to penetration, despite the increase in weight in critical areas, against object contact from Ø12.7 to Ø20 mm. A visual inspection took place on the post-indentation cross-sections of the sandwich specimens to detect any damage modes. Damage modes varied depending on the size of the indenter and the hole pattern in the foam core.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 20, 2024 |
Publication Date | April 15, 2024 |
Submission Date | February 5, 2024 |
Acceptance Date | March 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |