The increasing number of vehicles triggers traffic jam which is one of
the most important problems that occurs in crowded cities. Signalization timing
has a crucial role in controlling traffic flow and decreasing loss of time in
city traffic. In order to reduce queue length and vehicle delays in traffic,
the estimation of traffic concentration at different signalization timings
plays an important role. Traffic simulation tools such as RODEL, SIDRA, and VISSIM are used to understand the behavior of vehicles in traffic. In this study,
VISSIM program was used to demonstrate queue lengths, vehicle delays and
vehicular emission formations in a roundabout at different signalization
timings. The study has been evaluated on a real case study to verify the
differences between current and proposed states. A roundabout in Adana (Turkey)
was selected which is located at the city
center with over-saturated traffic density for a case study. The model indicated that increment of the green time period of the south road from 22 seconds to 28 seconds resulted in improved queue lengths, vehicle
delays and emission formations of the vehicles which were around the
roundabout.
Artan
araç sayısı kalabalık şehirlerde
oluşan en önemli problemlerden biri olan trafik sıkışıklığını tetiklemektedir. Sinyalizasyon
zamanlaması trafik akış kontrolünde ve şehir trafiğinde kaybedilen zamanın
azalmasında çok önemli bir rol üstlenmektedir. Kuyruk uzunluğunu ve trafikteki
araç gecikmelerini azaltmak için farklı sinyalizasyon zamanlamalarındaki trafik
yoğunluğunun tahmini önemli bir rol oynamaktadır. RODEL, SIDRA ve VISSIM gibi
trafik simülasyon programları araçların trafikteki davranışlarını anlamak için
kullanılmaktadır. Bu çalışmada, VISSIM programı değişik sinyalizasyon
zamanlamalarında döner kavşak etrafında oluşan kuyruk uzunluğu, araç gecikmesi
ve araç emisyon oluşumunu göstermek için kullanılmıştır. Çalışma, mevcut ve
önerilen durum arasındaki farkları doğrulamak için gerçek bir durum çalışması
üzerinde değerlendirildi. Durum çalışması için Adana
(Türkiye) şehir merkezinde yer alan, aşırı trafik yoğunluğu bulunan bir döner
kavşak seçilmiştir. Model, güney yolunun yeşil ışık periyodunun 22 saniyeden 28
saniyeye yükselmesinin, kavşak etrafında yer alan araçların kuyruk uzunluğunu,
araçların gecikmesini ve araç emisyon oluşumlarını iyileştirdiğini gösterdi.
Subjects | Civil Engineering |
---|---|
Journal Section | Civil Engineering |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | April 6, 2017 |
Acceptance Date | October 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |