Bu makalede modüler yapıda olan üç fazlı bir alçaltıcı yükseltici anahtarlamalı relüktans motoru sürücü (ARM) sistemi önerilmiştir. Bu topolojide üç fazlı ARM sürücü üç adet tek-fazlı modülün paralel bağlanmasıyla oluşturulmuş olup, her tek-fazlı sürücü bir çift yönlü çalışan alçaltıcı-yükseltici DA/DA dönüştürücü ve bunun sonrasına bağlanmış bir H-köprü eviriciden oluşmaktadır. DC/DC dönüştürücü faz geriliminin doğrultulmuş formunu oluşturmakta ve H-köprülü evirici de oluşturulan gerilimin yönünü değiştirerek çıkış geriliminin polaritesini kontrol etmektedir. Bu yapı faz gerilimlerinin birbirinden bağımsız olarak ayarlanmasına önayak olarak, hızlı enerjilenmeyi ve demagnetizasyonu mümkün kılmaktadır. Bunun sonucunda komütasyon performansı iyileştirilmiş ve moment salınımı azaltılmıştır. Gerilim dinamik olarak sürekli regüle edildiğinden büyük DC-bara kondansatörlerine olan ihtiyaç ortadan kalkmış ve böylece sürücü boyutu ve maliyeti azaltılmıştır. Önerilen sistemin üstünlüğünü doğrulamak ve bu sitemi geleneksel sistemle karşılaştırmak üzere MATLAB®/Simulink® ortamında bir dizi benzetim çalışması yapılmıştır. Önerilen sistem ile sadece moment salınımı azaltılmamış daha yüksek bir amper başına moment oranı da elde edilmiştir.
Hızlı Enerjilenme ve Demagnetizasyon Modüler Motor Sürücü Anahtarlamalı Relüktans Motoru (ARM)
TÜBİTAK
118E172
In this paper, a modular three-phase buck-boost switched reluctance machine (SRM) drive system is proposed. In this topology, the three-phase SRM drive is composed of three single-phase modules that are connected in parallel where each single-phase inverter module is formed with a bidirectional buck-boost DC/DC converter and a cascaded H-bridge inverter. The DC/DC converter generates the rectified form of the phase voltage and the H-bridge inverter alternates and controls the polarity of the output voltage. This structure allows one to adjust the phase voltages independently, which provides faster excitation and demagnetization for a wide range of operating conditions. Since the voltage is always regulated dynamically, the need for bulky DC-bus capacitors is eliminated; hence, the size and the cost of the drive system are reduced. To validate the superiority of the proposed system and compare it with the traditional one, a set of simulations are done in MATLAB®/Simulink®. Not only the torque ripple is reduced, but also a higher torque per ampere ratio is achieved with the proposed system.
118E172
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Electrical Engineering |
Journal Section | Electrical and Electronics Engineering |
Authors | |
Project Number | 118E172 |
Publication Date | January 15, 2021 |
Submission Date | October 6, 2020 |
Acceptance Date | December 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |