James Bond’un Soğuk Savaş’ın en sıcak dönemlerinden birisinin yaşandığı 1962 yılından günümüze değin 23 adet film ve 6 farklı oyununun canlandırmış olduğu Bond kişiliği (persona: maske) ile adeta bir ‘dizi-film’ gibi, kendisini devamlı yenileyerek ‘güncel’ kalabilmeyi başarmış olduğu görünmektedir. Milletler üstü popüler kültürün önemli bir parçası olan Bond kimliğinin vazgeçilmez bir unsuru olarak, oyunculaşarak anlatıları dahi biçimlendirebildiği görünen sahne tasarımlarınınsa, 20. Yüzyıl’dan günümüze, mimarlık kitaplarının dışında da kalabilen popüler kültürdeki yaygın ve güncel eğilimleri saptayabilmek için her biri birer basın-yayın kazıbilim buluntusu olarak ele alınabilecek 23 adet olanak sunmakta olduğu görünmektedir. Bu çalışmada 19. Yüzyıl dedektif romanlarının yerini alan casus filmlerinin kendisinden sonra gelenlere bir ‘ilktür’ olan örneği Bond’un mekânlarından kurulu düzeni şahsında temsil eden M’inki, mimarlıkla kimlik ve gelecek algısı bağlamlarında ele alınmıştır.
From 1962 when the hottest times of the Cold War was being lived through to the present, James Bond, like a TV serials with 23 movies and his Bond persona (mask, personality) that was represented by six different actors, has managed to remain up-to-date by renewing himself constantly. Being an indispensible element of Bond identity which is a part of the popular culture above nations, the scene designs which sometimes even form the narrations by being an actor present 23 opportunities that could be treated as the artefact of visual culture archaeology in order to determine widespread and up-to-date trends in popular culture that stays out of architecture books from the 20th century to our day. In this study, the spaces/locations of M in Bond movies, which could be an archetypal example for the spy movies, which took the place of 19th century detective novels, were examined in relation to architecture and identity and perception of the future.
Other ID | JA44GJ44DM |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2016 |
Submission Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |