In this paper, performance analysis (off-design) of high bypass turbofan engines with separate flow and no afterburning used in commercial aircraft was investigated and then thrust, specific fuel consumption, air mass flow rate, bypass ratio, corrected mass flow rate, fan and compressor pressure ratio of the engine were characterized in different altitudes and subsonic flight Mach numbers. A software program was developed in Visual Basic 6.0 programming language on this purpose. Some performance curves in the newly developed software program were explained in this paper.
Bu çalışmada, sivil yolcu uçaklarında kullanılan yüksek bypasslı, ayrık akışlı ve ardyanmasız turbofan motorlarının performans analizleri (tasarım noktası dışı) gerçekleştirilmiş, uçuş Mach sayısının motor itkisi, özgül yakıt sarfiyatı, hava debisi, bypass oranı, düzeltilmiş hava debisi, fan ve kompresör sıkıştırma oranları üzerindeki etkileri, farklı irtifalar ve sesaltı uçuşlar için incelenmiştir. Bu analizlerin yapılabilmesi için Visual Basic 6.0 programlama dilinde bir yazılım geliştirilerek bu yazılımdan elde edilen performans eğrileri açıklanmıştır.
Other ID | JA44JB89YU |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2016 |
Submission Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 2 |