Son
yıllarda artan trafik yoğunluğu, kişilerin yaşam standartlarını düşürmektedir.
İnsan sağlığını olumsuz yönde etkileyen gürültüden korunmak veya oluşumunu
engellemek önemli bir gereksinimdir. Bugüne kadar yapılan çalışmaların büyük
kısmı mevcut gürültüden kurtulma ve korunma üzerine hazırlanmıştır. Gürültüyle
savaşmada en etkin yol, mevcut gürültü için önlemlerin alınması yerine
yapılaşma öncesinde planlama yapmaktır. Özellikle yerleşime yeni açılacak yaşam
alanları için; imar planlarıyla birlikte yol genişlikleri, araç sayıları ve
diğer gürültü meydana getirecek etkenler ile topoğrafik yapı ve meteorolojik
şartlar da göz önüne alınarak, ileride oluşması muhtemel durum için simülasyon
karayolu trafik gürültü haritaları hazırlanabilir. Bu çalışmada; karayolu
trafik gürültü değerlerinin nasıl hesaplanacağı, stratejik bölgelerin nasıl
belirleneceği ve gürültü değerlerinin hazırlanacak imar planlarına entegrasyonu
açıklanmıştır. Çalışmayı destekleyici Visual Studio 2013 C# Panel’de hazırlanan
bir yazılım ile sayısal çözüm yapılmıştır. Hesaplama sonucunda özellikle araç
trafiğinin yoğun olacağı tahmin edilen büyük caddelerde gürültüden korunmak
amacıyla ön bahçe çekme mesafelerinin ne kadar olması gerekliliği
hesaplanmıştır.
The traffic
density rising in recent years has been lowering people’s standards of living.
It is an important necessity to be protected from the noise and prevent it from
happening that affects people’s health negatively. A great deal of studies
carried out so far, have aimed at eliminating the existing noise or seeking
protection from it. The most efficient way of fighting noise is planning before
construction rather than taking precautions for the already existing noise.
Especially for the lands to be cleared for new settlements, simulation of
traffic noise maps can be prepared for the likely situations in the future,
considering the implementation plans along with road width and other factors
likely to create noise and topography structure and meteorological conditions.
n this study, it has been explained how traffic noise values are calculated,
how strategic spots are specified and how to integrate the noise maps into the
implementation plans. A numerical solution has been executed via a software
program prepared in Visual Studio 2013 C# Panel supporting the study. As a
result of the computing, especially on busy streets where traffic density is expected
to be high, the necessity of the setback distance for the front yard to be
larger in order to keep away from the noise has been revealed.
Journal Section | Geomatic Engineering |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Submission Date | December 8, 2016 |
Acceptance Date | February 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |