Hatalı imalatlar ve benzeri
nedenlerle ortaya çıkan atık asfaltlar, büyük çevre kirliliğine neden
olmaktadırlar. Bu makalede, hatalı imalat sonucu ortaya çıkan atık bitümlü
sıcak karışımlardan (BSK) elde edilen geri dönüştürülmüş agregaların, temel
karakteristik özelliklerinin değerlendirildiği deneysel bir çalışma
sunulmuştur. Bu amaçla, Antalya ilindeki bir yol kesimine ait bitümlü temel
tabakasından karot makinesi ile 20 adet numune alınmıştır. Bitümlü sıcak
karışımın temel bileşenleri olan agrega ve bitüm, laboratuvarda reflüks (cam)
ekstraktörde trikloretilen ile birbirinden ayrıştırılmıştır. Her bir karot
numunesindeki agregalara ayrı ayrı elek analizi yapılmış, elde edilen sonuçlar
ilgili şartnamedeki bitümlü temel tabakasına ait alt ve üst limit değerler ile
karşılaştırılmıştır. Daha sonra, geri kazanılan agregaların yanı sıra yeni
kalker ve bazalt agregaların performansları Los Angeles aşınma, yassılık
indeksi, soyulma, donma-çözülme ve metilen mavisi deneyleri gibi agrega
deneyleri ile analiz edilmiştir. Deneysel testlerden elde edilen sonuçlar, geri
kazanım yolu ile elde edilmiş agregaların performanslarının şartname
standartlarını karşıladığı, bu nedenle yol üstyapısında tekrar kullanılmasının
uygun olduğunu göstermektedir.
Atık asfalt hatalı yol inşaatı geri dönüştürülmüş agrega asfaltın ekstraksiyonu bitümlü temel tabakası
Waste asphalt pavements occurring from the
faulty road construction or similar reasons cause great environmental
pollution. This paper presents an experimental study on determination of
fundamental characteristics of the recycled aggregates obtained from waste
bituminous hot mixtures. For this purpose, 20 drilling core samples from a road
segment in Antalya city were taken out by using core drilling machine.
Aggregates and bitumen which are the main components of the bituminous hot
mixture were separated from each other by using reflux extractor test set.
Sieve analysis was performed on the each drilling core samples. Obtained
results were compared to the lower and upper limit values of the bituminous
base layer according to the related specification. Then, the performance of
recycled aggregate, new limestone and basalt aggregates as well were analysed
with aggregate tests such as Los Angeles abrasion, flakiness index, stripping
resistance, soundness of aggregate by use of magnesium sulfate and methylene blue. According to the results obtained from the
experimental tests, it can be said that recycled aggregates meet requirements
of asphalt specifications and they can be used as aggregate again in asphalt
pavement.
Waste asphalt faulty road construction recycled aggregate extraction of asphalt bituminous base layer
Subjects | Civil Engineering |
---|---|
Journal Section | Civil Engineering |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Submission Date | January 18, 2017 |
Acceptance Date | March 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |