Bu
çalışma, rüzgar türbinlerinde kullanılanlara benzer kanat
profillerinin çevresinde 2B akış çözümlerini içermektedir.
Çalışma, geçiş noktası tahmini için kullanılan bir sınır
tabaka çözümü ile birlikte potansiyel akış çözümlerini
kullanır. İlk olarak, Hess-Smith panel metodu kullanılarak invisid
basınç dağılımı elde edimiştir. Bu basınç dağılımına
göre 2B diferansiyel sınır tabakası denklemlerinin nümerik
çözümü yapılmıştır. Elde edilen hız profilleri kullanılarak
da 2B Orr-Sommerfeld denklemi nümerik olarak çözdürülmüştür.
Geçişe başlama noktası, eN
metodu kullanılarak tahmin edilmiştir. Reynolds sayısı 3
milyonda, beş kanat profili için, geçiş noktası ve taşıma
katsayısı, XFoil çözümleri ve literatürdeki deneysel
çalışmalarla kıyaslamalı verilmiştir. Şu bulgular saptamıştır:
İlk olarak, kanat profil kalınlığı arttıkça, doğru taşıma
katsayısı verebilmek için etkileşimli sınır tabakası yöntemine
duyulan ihtiyaç artmaktadır, bununla birlikte, geçiş noktası,
invisid basınç dağılımı kullanılarak bile doğru bir şekilde
tahmin edilebilir. İkinci olarak, yüksek hücum açılarında, eN
yöntemi kullanmak yerine, laminer ayrılma noktası, doğrudan geçiş
noktası olarak alınabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Others |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Submission Date | October 10, 2019 |
Acceptance Date | November 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 3 |