Çalışmamızda, iş reddetmeli çizelgeleme ortamında bozulma ve öğrenme etkisi birlikte ele alınmıştır. İşlerin işlem süresi öğrenme etkisiyle azalırken, bozulma etkisiyle de artacaktır. Bu durum, çalışmamızda dört farklı amaç doğrultusunda incelenmiştir. Ele alınan problemler, tek makineli çizelgeleme problemleri için toplam tamamlanma süresinin en aza indirilmesi, çevrim süresinin (makespan) en aza indirilmesi ve TADC minimizasyonu ile paralel makineli çizelgeleme problemleri için çevrim süresinin en aza indirilmesidir. Üç farklı öğrenme oranı (0.8, 0.7, 0.6) ve iki farklı bozulma oranı (0.2, 0.1) kullanılarak 10 iş, 20 iş ve 30 iş içeren problemler matematiksel modeller ve algoritmalar ile çözülmüş ve karşılaştırma tablosu sunulmuştur.
In our study, deterioration and the learning effect in the job rejection scheduling environment was considered together. The processing time of the jobs will decrease with the effect of learning, but will also increase with the effect of deterioration. In our study, this situation was examined for four different objectives. These problems are total completion time minimization, makespan minimization and TADC minimization for single machine scheduling problems and parallel machine scheduling problems with makespan minimization. With three different learning rates (0.8, 0.7, 0.6) and two different deterioration rates (0.2, 0.1), 10 jobs, 20 jobs and 30 jobs problems are solved with mathematical models and algorithms and a comparison table is presented.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Manufacturing and Industrial Engineering (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 21, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | October 25, 2023 |
Acceptance Date | March 7, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 2 |