Yeşil taşıma alternatifleri son yıllarda artan düzeyde öneme sahip olmaktadır. Buna ek olarak, yeşil taşıma alternatiflerinin kullanımı teşvik de edilmektedir. Bu çalışmada, yeşil taşıma alternatiflerinden olan bisikletle ulaşımda önemli bir sorun olan bisiklet paylaşım noktalarının belirlenmesi amacıyla bir küme örtüleme problemi yaklaşımı kullanılmıştır. Önerilen yaklaşım Çukurova Üniversitesi ana yerleşkesi için bisiklet paylaşım noktalarının atanması için uygulanmıştır. Problemin çözümünde yerleşkede yer alan 54 bina ve binanın birbirleri arasındaki uzaklık verileri ve yaklaşık ihtiyaçları kullanılarak iki farklı senaryo ile 9/23 noktalı paylaşım noktası ataması gerçekleştirilmiştir. Senaryolar boyunca bisiklet noktaları arası uzaklıklar 0.58m ile 1892.18m arasında değişim göstermiştir. Yapılan 9/23 noktalı paylaşım noktası ataması ile karar vericiler için 300m ile 900m aralığındaki kapsama hedefleriyle birlikte alternatifler oluşturulmuştur. Oluşturulan modelin farklı hedef uzaklık verileriyle çalıştırılması sonucunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
-
-
-
Green transportation alternatives are of extremely rapid growth. Besides, the use of green transportation alternatives is encouraged by the authorities. In this study, a set covering problem approach is implemented to find optimal bicycle sharing points, an important problem in bicycle transportation as one of the green transportation alternatives. It has been implemented for assigning bike-sharing points for the Çukurova University main campus. In the solution of the problem, the 9/23 point sharing point assignment is made with two different scenarios using the distance data and approximate needs of the 54 buildings on the campus. Various suggestions have been developed as a result of solving the created model with different target distance data.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Statistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |