Amaç: Bu çalışma salgın sırasında öğrencilerin ruhsal durumlarını belirlemek, salgın sonrasında ise; öğrencilerimizin üniversite yaşamına uyum sağlamasına yardımcı olmak ve öğrencilerimizin ruh sağlıklarını korumak ve geliştirmek adına yeni çalışmalar yapmak amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Bu araştırma Koronavirüs salgını sürecinde üniversite öğrencileri le 2020-2021 eğitim öğretim döneminde tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırmaya 1566 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veriler Bilgi Formu ve Kısa Semptom Envnteri ile “online” olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Kolmogorow-Smirnov, Lilliefors ve Shapiro – Wilk normallik testleri ve Mann-Whitney U ve Kruskall Wallis H testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın yapılması için gerekli izinler ve etik onay alınmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %57,0’sinin 18-21 yaş grubunda, %63.9’unun cinsiyetinin kız olduğu ve %70.9’unun fakültelere devam ettiği belirlenmiştir. Öğrencilerin %4.2’ü tek çocuk iken, %35.8’inin 3 ve daha fazla kardeşe sahip olduğu, %25.4’ünün en fazla şehir merkezinde yaşadığı, %93.1’inin kendi ailesi ile yaşadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin Kısa Semptom Envanteri alt ölçeklerinden depresyon puan ortalaması 24,73±12,93, anksiyete puan ortalaması 22,37±13,54, olumsuz benlik puan ortalaması 9,52±6,89, somatizasyon puan ortalaması 6,52±5,49, hostilite puan ortalaması 5,85±3,68 olarak bulunmuştur. Cinsiyet, öğrenimine devam ettiği birim, okul başarısı, gelir düzeyi, anne-baba tutumları, anne, baba, arkadaş ve öğretmen ilişkileri depresyon, anksiyete, sosmatizasyon, hostilite düzeyini ve benlik kavramını etkilediği saptanmıştır. Sonuç: Salgın süreci öğrencilerin ruhsal durumlarını düşük düzeyde de olsa etkilemiştir. Bu nedenle salgın sonrasında öğrencilerin ruhsal durumlarını dikkate alarak gereksinimlerin belirleyerek ruh sağlığını koruma ve geliştirmek adına salgının olumsuz etkileri ile baş etmelerine yardımcı olmak gerekmektedir.
yok
yok
ARAŞTIRMAYA KATILAN ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mental Health Services |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | March 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 1 |