gür KARABAĞ ÖZ Bu çalışmada, siyasal kampanyalar ve bu süreçte yer alan siyasal reklamcılık olgusundan hareketle partilerin 2009 yerel seçimleri kampanyası döneminde yoğun olarak kullandıkları gazete reklamları içerik çözümlemesi yöntemi ile değerlendirilmiştir. 29 Mart 2009 Türkiye Yerel Seçimlerinde Niğde’de en çok oyu alan üç partinin (CHP, AK Parti ve MHP) 1-28 Mart tarihleri arasında Niğde Haber, Gündem, Yeni Yıldız ve Hamle gazetelerinde yayınlanan reklamları karşılaştırmalı olarak analiz edilerek incelenmiştir.
In this study, the newspaper advertisements that were used commonly by political parties during 2009 Municipal Elections have been examined with the framework of content analysis. The advertisements of AK Party, CHP and MHP (the first three parties in terms of vote number gained) published in local newspapers of Nigde (Nigde Haber, Gundem, Yeni Yildiz, Hamle) between 1 March and 28 March 2009 were studied and compared with content analysis.
Political marketing advertisement municipal (local) election Nigde partyJEL classification: M31 M37 M38
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 3 Issue: 1 |