Tarım Sektöründe Ve Tarım Sektörünün Önemli Bir Alt Dalı Olan Meyve Bahçesi İşletmelerinde Muhasebenin Gereği, Belge Ve Defter Düzeni.
Year 2011,
Volume: 4 Issue: 1, 40 - 47, 01.04.2011
S. Hüseyin TOKAY Ali Deran
Abstract
Küçük ve orta ölçekli işletmelerde üretim stratejisinin genel özelliklerini ve üretim stratejisi uygulamaları sürecinde stratejik karar almada etkili olan faktörleri belirlemeye dönük gerçekleştirilen bu çalışmada tekstil ve otomotiv yan sanayinde faaliyette bulunan 180 küçük ve orta ölçekli işletme verileri değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamındaki işletmelerin işletme stratejisi ile üretim stratejisi etkileşimini göz ardı etmedikleri ve işletme stratejisi ile üretim stratejisi bakış açılarının uyumlu olduğu tespit edilmiştir.
References
- BEKTAŞ, K. (2004), “Ekonomik Olarak Küreselleşen Dünyada Rekabet Gücü ve Üstünlüğünün Önemi ve Kaynakları: Türkiye KOBİ’leri İçin Bir Değerlendirme”, 1.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 565–575.
- BÜLBÜL, H. (2003), Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Ürün ve Süreç Yeniliği: Bilişim Teknolojileri Uygulaması, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
- ÇİL İ. ve T. ÇAKAR (1997), “İmalat Stratejisinin Rekabet Gücüne Katkısı”, 3.Verimlilik Kongresi, MPM Yayınları 599.
- DANGAYACH, G. S. and S. G. DESHMUKH (2003), “Evidence of manufacturing strategies in Indian industry: a survey”, Int. Journal of Production Economics, Vol, 83, 279–298.
- GUPTA A., I. J. CHEN and D. CHIANG (1997), Determining Organizational Structure Choices in Advanced Manufacturing Technology Management, Omega, Vol 25, No 5, 511-521.
- GÜLEŞ H.K. (1996), The Impact of Advanced Manufacturing Technologies on Buyer- Supplier in the Turkish Otomotive Industry, Unpublished Ph.D.Dissertation, The University of Leeds, UK.
- GÜLEŞ, H. K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik, İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
- JAWORSKI, B. and KOHLI, A. K. (1993), “Market Orientation: Antecedents and Consequences”, Journal of Marketing, Vol. 57 (3), 53-70.
- JONSSON, P. (2000), “An Empirical Taxonomy of Advanced Manufacturing Technology”, Int. Journal of Operations & Production Management, Vol 20–12, 1446–1474.
- KARASAR, N. (2005), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- NUNNALLY, J. C. (1978), Psychometric Theory, 2nd ed., New York: McGraw-Hill.
- SLACK, N., S. Chambers and R. Johnston (2001), Operation Management, Third Edition, Prentice Hall.
- TEKİN, M., H. K. GÜLEŞ ve A. ÖĞÜT (2003), Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- TEKİNKUŞ, M. ve E. TATOĞLU (2000), “Türkiye’de Büyükşehir Belediyelerinde Uygulanmakta Olan Kalite Yönetiminin Temel Boyutlarının Belirlenmesine Yönelik Faktör –Analitik Bir Çalışma”, VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Nevşehir, 277–286.
- WARD P. T., D. J. BICKFORD and G. K.LEONG (1996), “Configurations of Manufacturing Strategy, Environment and Structure”, Journal of Management, Vol 22, No 4. 597-626.
- YÜKSELEN, C. (2000), Pazarlama Araştırmaları, 1. Baskı, Detay Yayınları, Ankara.
Tarım Sektöründe Ve Tarım Sektörünün Önemli Bir Alt Dalı Olan Meyve Bahçesi İşletmelerinde Muhasebenin Gereği, Belge Ve Defter Düzeni.
Year 2011,
Volume: 4 Issue: 1, 40 - 47, 01.04.2011
S. Hüseyin TOKAY Ali Deran
Abstract
In this study in order to determine the general properties of the manufacturing strategy in the SMEs and the factors effective for the strategic decision making in the process of applications of manufacturing strategy, the data of 180 SMEs in the textile and automotive supply industry are assessed. It is determined that the enterprises within the context of the study consider the interaction between the business strategy and manufacturing strategy and the viewpoint of them about business strategy and manufacturing strategy are compatible.
References
- BEKTAŞ, K. (2004), “Ekonomik Olarak Küreselleşen Dünyada Rekabet Gücü ve Üstünlüğünün Önemi ve Kaynakları: Türkiye KOBİ’leri İçin Bir Değerlendirme”, 1.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi Kongre Kitabı, 565–575.
- BÜLBÜL, H. (2003), Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Ürün ve Süreç Yeniliği: Bilişim Teknolojileri Uygulaması, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
- ÇİL İ. ve T. ÇAKAR (1997), “İmalat Stratejisinin Rekabet Gücüne Katkısı”, 3.Verimlilik Kongresi, MPM Yayınları 599.
- DANGAYACH, G. S. and S. G. DESHMUKH (2003), “Evidence of manufacturing strategies in Indian industry: a survey”, Int. Journal of Production Economics, Vol, 83, 279–298.
- GUPTA A., I. J. CHEN and D. CHIANG (1997), Determining Organizational Structure Choices in Advanced Manufacturing Technology Management, Omega, Vol 25, No 5, 511-521.
- GÜLEŞ H.K. (1996), The Impact of Advanced Manufacturing Technologies on Buyer- Supplier in the Turkish Otomotive Industry, Unpublished Ph.D.Dissertation, The University of Leeds, UK.
- GÜLEŞ, H. K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik, İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
- JAWORSKI, B. and KOHLI, A. K. (1993), “Market Orientation: Antecedents and Consequences”, Journal of Marketing, Vol. 57 (3), 53-70.
- JONSSON, P. (2000), “An Empirical Taxonomy of Advanced Manufacturing Technology”, Int. Journal of Operations & Production Management, Vol 20–12, 1446–1474.
- KARASAR, N. (2005), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- NUNNALLY, J. C. (1978), Psychometric Theory, 2nd ed., New York: McGraw-Hill.
- SLACK, N., S. Chambers and R. Johnston (2001), Operation Management, Third Edition, Prentice Hall.
- TEKİN, M., H. K. GÜLEŞ ve A. ÖĞÜT (2003), Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- TEKİNKUŞ, M. ve E. TATOĞLU (2000), “Türkiye’de Büyükşehir Belediyelerinde Uygulanmakta Olan Kalite Yönetiminin Temel Boyutlarının Belirlenmesine Yönelik Faktör –Analitik Bir Çalışma”, VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Nevşehir, 277–286.
- WARD P. T., D. J. BICKFORD and G. K.LEONG (1996), “Configurations of Manufacturing Strategy, Environment and Structure”, Journal of Management, Vol 22, No 4. 597-626.
- YÜKSELEN, C. (2000), Pazarlama Araştırmaları, 1. Baskı, Detay Yayınları, Ankara.