BibTex RIS Cite

Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 5 Issue: 1, 54 - 68, 01.04.2012

Abstract

In this study, to present the effects of positioning in the hospitality businesses on consumer perceptions to the bussinesses by using perception maps and to make suggestions to the bussinesses. From this point on variables that are effective in the detection of hospitality businesses primarily subjected to factor analysis of service quality, prestige, image, physical features, reliability and satisfaction factors were obtained. These factors, the perception maps were used to demonstrate the position of hospitality businesses. According to research findings, K, D and H positioning their businesses correctly perceived by consumers has been concluded. The differences between the consumer's mind wants to be and the perception map of location of other businesses in the application are noted. Recommendations are presented in terms of positioning the hospitality businesses by taking into consideration the qualifications of perceived negative perception maps of these firms.

References

  • AVCIKURT, Cevdet (2005), Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • AYMANKUY, Yusuf (2003), Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • CİĞERDELEN, Tümay (2007), “Turizmde Markalaşma”, I. Ulusal Türkiye Turizm Kongresi, 07- 08 Eylül, Sakarya, s.:213-226.
  • ÇAKIR, Pembegül (2002), Otel işletmeciliğinde Destek Hizmetleri, Üniversitesi
  • Eskişehir: Anadolu Yayınları.
  • DEV, Chekitan S., Michael S. MORGAN ve Stowe SHOEMAKER (1995), “A Positioning Analysis of Hotel Brands – Based on Travel – Manager Perceptions”, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, Vol.:36(6): 48-55.
  • FILL, Chris (1995), Marketing Communications Frame Works Teories and Applications, New York: Prentice-Hall Inc.
  • FREEMAN, L Neal (2003), “Perceptual Maps Look At Market With Mind For Growth”, Ophthalmology
  • Times; 28, 14, p.:11.
  • FUCHS, Christoph ve Adamantios DIAMANTOPOULOS (2010), “Evaluating The Effectiveness of Brand-Positioning Strategies from A Consumer Perspective”, European Journal of Marketing, Vol.: 44 No. 11/12, p.: 1763-1786.
  • HOOLEY, Graham, Gordon GREENLEY, John FAHY ve John CADOGAN (2001), “Market- focused Resources, Competitive Positioning and Firm Performance” Journal of Marketing Management, 17(5-6), p.:503-20.
  • İÇÖZ, Orhan (2001), Turizm İşletmelerinde Pazarlama (2.Baskı), Ankara: Turhan Kitabevi.
  • İNAL, Mehmet Emin, Ruhan İRİ ve Mete SEZGİN (2010), “Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir
  • Araştırma”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:7,
  • Sayı:14, s.:285-308.
  • JHAM, Vimi ve Kaleem Mohd KHAN (2008), “Customer Satisfaction In The Indian Banking Sector: A Study”, IIMB Management Review, Vol.:20, Issue 1, March, p.:84- 93.
  • KOTLER, Philip, John T. BOWEN ve James C. MAKENS (2003), Marketing for Hospitality and Tourism (3. Ed.), United States of America:Prentice Hall.
  • KOZAK, Meryem Akoğlan ve Hatice GÜÇLÜ (2003), “Turizm İşletmelerinde Değişim Yönetimi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme”, İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan
  • Kaynakları Dergisi, Cilt: 5, Sayı:1, s.: 1-14.
  • LEWIS, Robert C. (1990), “Advertising Your Hotel’s Position”, Cornell Hospitality Quarterly, Vol.:31, No:2, p.:84-91.
  • MANHAS, Parikshat S. (2010), “Strategic Brand Positioning Analysis Through Comparison of Cognitive and Conative Perceptions”, Journal of Economics, Finance and Administrative
  • Science, December, p.:15-33.
  • MUCUK, İsmet (2001), Pazarlama İlkeleri (13.Baskı), İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • ÖRÜCÜ, Edip ve Füsun ESENKAL (2006), “Konaklama İşletmelerinde İş Gören Tatminini Etkileyen Bilimler Dergisi, Balıkesir.
  • PORTER, Michael E. (1996), “What is strategy?”, Harvard Business Review, (Nov/Dec), p.:61-78.
  • SHEININ, Daniel A.; “Positioning Brand Extensions: Implications for Beliefs and Attitudes”, Journal of Product and Brand Management, 7/2, p.:137-149.
  • TROUT, Jack ve Steve RİVKİN ( 1996), The New Positioning, USA: McGraw Hill.
  • TROUT, Jack ve Al RİES (1981), Positioning: The Battle For Your Mind, USA: McGraw Hill.
  • UYGUR, Selma Meydan (2007), Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • WEN, Chieh-Hua ve Wen Ya YEH (2010), “Positioning of International Air Passenger Carriers Using Multidimensional Scaling and Correspondence Analysis”, Transportation
  • Journal, Vol.:49, Issue:1, p.:7-23.
  • YÜKSELEN, Cemal (2003), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Ankara: Detay Yayıncılık.

Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 5 Issue: 1, 54 - 68, 01.04.2012

Abstract

Bu çalışma ile konaklama işletmelerinde konumlandırmanın tüketici algılamaları üzerindeki etkinliğini algılama haritaları kullanarak işletmelere görsel olarak sunmaya ve işletmelere önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır.Bu noktadan hareketle öncelikle konaklama işletmelerinin algılanmasında etkili olan değişkenler faktör analizine tabi tutularak hizmet kalitesi, prestij, imaj, fiziksel özellikler, güvenilirlik ve tatmin faktörleri elde edilmiştir. Araştırma için seçilen konaklama işletmelerinde konaklayan tüketicilerin konakladıkları işletmeyi nasıl algıladıkları öğrenilmiş ve bu algılamaları harita üzerinde görselleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre K, D ve H işletmelerinin yaptıkları konumlandırmanın tüketiciler tarafından doğru algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama yapılan diğer işletmelerin tüketici zihninde olmak istediği yer ile algılama haritasında bulunduğu yer arasında farklılıkların olduğu dikkat çekmektedir. Bu işletmelerin algılama haritalarında olumsuz algılandıkları nitelikleri göz önüne alınarak konumlandırma açısından bu konaklama işletmelerine öneriler sunulmuştur.

References

  • AVCIKURT, Cevdet (2005), Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • AYMANKUY, Yusuf (2003), Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • CİĞERDELEN, Tümay (2007), “Turizmde Markalaşma”, I. Ulusal Türkiye Turizm Kongresi, 07- 08 Eylül, Sakarya, s.:213-226.
  • ÇAKIR, Pembegül (2002), Otel işletmeciliğinde Destek Hizmetleri, Üniversitesi
  • Eskişehir: Anadolu Yayınları.
  • DEV, Chekitan S., Michael S. MORGAN ve Stowe SHOEMAKER (1995), “A Positioning Analysis of Hotel Brands – Based on Travel – Manager Perceptions”, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, Vol.:36(6): 48-55.
  • FILL, Chris (1995), Marketing Communications Frame Works Teories and Applications, New York: Prentice-Hall Inc.
  • FREEMAN, L Neal (2003), “Perceptual Maps Look At Market With Mind For Growth”, Ophthalmology
  • Times; 28, 14, p.:11.
  • FUCHS, Christoph ve Adamantios DIAMANTOPOULOS (2010), “Evaluating The Effectiveness of Brand-Positioning Strategies from A Consumer Perspective”, European Journal of Marketing, Vol.: 44 No. 11/12, p.: 1763-1786.
  • HOOLEY, Graham, Gordon GREENLEY, John FAHY ve John CADOGAN (2001), “Market- focused Resources, Competitive Positioning and Firm Performance” Journal of Marketing Management, 17(5-6), p.:503-20.
  • İÇÖZ, Orhan (2001), Turizm İşletmelerinde Pazarlama (2.Baskı), Ankara: Turhan Kitabevi.
  • İNAL, Mehmet Emin, Ruhan İRİ ve Mete SEZGİN (2010), “Turizm İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir
  • Araştırma”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:7,
  • Sayı:14, s.:285-308.
  • JHAM, Vimi ve Kaleem Mohd KHAN (2008), “Customer Satisfaction In The Indian Banking Sector: A Study”, IIMB Management Review, Vol.:20, Issue 1, March, p.:84- 93.
  • KOTLER, Philip, John T. BOWEN ve James C. MAKENS (2003), Marketing for Hospitality and Tourism (3. Ed.), United States of America:Prentice Hall.
  • KOZAK, Meryem Akoğlan ve Hatice GÜÇLÜ (2003), “Turizm İşletmelerinde Değişim Yönetimi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme”, İş, Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan
  • Kaynakları Dergisi, Cilt: 5, Sayı:1, s.: 1-14.
  • LEWIS, Robert C. (1990), “Advertising Your Hotel’s Position”, Cornell Hospitality Quarterly, Vol.:31, No:2, p.:84-91.
  • MANHAS, Parikshat S. (2010), “Strategic Brand Positioning Analysis Through Comparison of Cognitive and Conative Perceptions”, Journal of Economics, Finance and Administrative
  • Science, December, p.:15-33.
  • MUCUK, İsmet (2001), Pazarlama İlkeleri (13.Baskı), İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • ÖRÜCÜ, Edip ve Füsun ESENKAL (2006), “Konaklama İşletmelerinde İş Gören Tatminini Etkileyen Bilimler Dergisi, Balıkesir.
  • PORTER, Michael E. (1996), “What is strategy?”, Harvard Business Review, (Nov/Dec), p.:61-78.
  • SHEININ, Daniel A.; “Positioning Brand Extensions: Implications for Beliefs and Attitudes”, Journal of Product and Brand Management, 7/2, p.:137-149.
  • TROUT, Jack ve Steve RİVKİN ( 1996), The New Positioning, USA: McGraw Hill.
  • TROUT, Jack ve Al RİES (1981), Positioning: The Battle For Your Mind, USA: McGraw Hill.
  • UYGUR, Selma Meydan (2007), Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • WEN, Chieh-Hua ve Wen Ya YEH (2010), “Positioning of International Air Passenger Carriers Using Multidimensional Scaling and Correspondence Analysis”, Transportation
  • Journal, Vol.:49, Issue:1, p.:7-23.
  • YÜKSELEN, Cemal (2003), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Ankara: Detay Yayıncılık.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Perihan Şıker This is me

Murat Akın This is me

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Şıker, P., & Akın, M. (2012). Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 54-68.
AMA Şıker P, Akın M. Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. April 2012;5(1):54-68.
Chicago Şıker, Perihan, and Murat Akın. “Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, no. 1 (April 2012): 54-68.
EndNote Şıker P, Akın M (April 1, 2012) Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 1 54–68.
IEEE P. Şıker and M. Akın, “Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 54–68, 2012.
ISNAD Şıker, Perihan - Akın, Murat. “Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/1 (April 2012), 54-68.
JAMA Şıker P, Akın M. Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5:54–68.
MLA Şıker, Perihan and Murat Akın. “Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 1, 2012, pp. 54-68.
Vancouver Şıker P, Akın M. Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5(1):54-68.