BibTex RIS Cite

Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma

Year 2012, Volume: 5 Issue: 2, 107 - 118, 01.08.2012

Abstract

Tükenmişlik, hizmet sektöründe sıklıkla görülebilen bir sendromdur Bu çalışma da yiyecek ve içecek bölümü çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin ve iş doyumlarının bazı değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 114 yiyecek ve içecek personeli katılmıştır. Yiyecek ve içecek personelinin iş doyumları, İş Doyumu Ölçeği (Hackman ve Oldham, 1975), tükenmişlikleri Maslach Tükenmişlik Envanteri (Maslach ve Jackson, 1981), kullanılarak belirlenmiştir.

References

  • AĞAOĞLU, E; CEYLAN, M; KASIM, E; MADDEN, T. (2004), “Araştırma Görevlilerinin Kendi Tükenmişlik Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. Malatya:XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.
  • ALTAY, H.(2009), “Antakya ve İskenderun Otel Çalışanlarının Tükenmişlikleri ve İş Tatminleri Üzerine Bir Araştırma” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt. 6 Sayı12, s. 1-17.
  • ARDIÇ, K. POLATÇI, S. (2008), “Tükenmişlik Sendromu Akademisyenler Üzerinde Bir Uygulama (Goü Örneği)”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 / 2 (2008). 69-9
  • ARSLAN, H; GÜRKAN, S.B; ALPARSALAN, Z.N; ÜNAL, M. (1996), “Tıpta Uzmanlık Öğrencisi Hekimlerin Tükenme Düzeyleri”. Türk Psikiyatri Dergisi, 7(1), 39-45.
  • AVŞAROĞLU, S., DENİZ, M. E. VE KAHRAMAN, A. (2005), “Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İs Doyumu Ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (14) 115 – 129.
  • AY, M., AVSAROĞLU, S. (2010), “Muhasebe Çalışanlarının Mesleki Tükenmislik, İs Doyumu Ve Yasam Doyumlarının İncelenmesi 1- Mesleki Tükenmislik Düzeyleri”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda]. 7:1. Erisim: http://www.insanbilimleri.com
  • AYDIN, Ş. (2004), “Örgütsel Stres Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 6, Sayı. 3
  • BACHARACH, S.B.; BAMBERGER P., CONLEY S. (1991), “Work-Home Conflict Among Nurses and Engineers: Mediating The Impact of Role Stress on Burnout and Satisfaction at Work”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 12, ss. 39-53.
  • BAHAR (2006), “Tükenmişlik Sendromu: Otel İşletmelerinde Önbüro Çalışanlarında Bir Uygulama”, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
  • BARUTÇU E, SERİNKAN C, (2008), “Günümüzün Önemli Sorunlarına Biri Olarak Tükenmişlik Sendromu Ve Denizli’de Yapılan Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış. 8(2), 541-561.
  • CAN, Y., SOYER F., YILMAZ F. (2010), “Hentbol Hakemlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi,; 12 (2): 113–119.
  • CEYHAN, A.A., SİLİĞ, A. (2005), “Banka Çalışanlarının Tükenmişlik Düzeyleri ile Uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkiler”, Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 43‐56.
  • CHERNISS, C. (1980), Prefessional Burnout in Human Service Organizations. Newyork: Praeger Press.
  • CORDES, C.L., DOUGHERTY, T.W. (1993), “A Review and in Integration of Research on Job Burnout”, Academy of Management Review, Vol.18, No.4, 621-656.
  • DERİCİOĞULLARI, A., KONAK, Ş., ARSLAN E.,,ÖZTÜRK, B.(2007), “Öğretim Elemanlarının Tükenmişlik Düzeyleri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği”, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:2, Sayı:5:13-23.
  • DOLAN, N. (1987), “The Relationship Between Burnout and Job Satisfaction in Nurses”, Journal of Advenced Nursing, Journal of Advenced Nursing, 12(1), 3-12.
  • DOLUNAY, A. B. (2002), Keçiören İlçesi “Genel Liseler ve Teknik-Ticaret-Meslek Liselerinde Görevli Öğretmenlerde Tükenmişlik Durumu” Araştırması. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 55(1), 51-62.
  • ERGİN, C. (1993), “Doktor ve Hemşirelerde Tükenmişlik ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği’nin Uyarlanması”. VII. Psikoloji Kongresi Bilimsel Çalışmaları. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 143-154.
  • ERSOY A., UTKU DEMİREL B. (2005), “Konaklama İşletmeleri Muhasebe Müdürlerinde Tükenmişlik Sendromu”, I. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:26, Nisan, 4350.
  • FREUDENBERGER HJ (1974), Staff burnout. J Soc Issues; 30:159-165.
  • GENÇAY A.Ö. (2007), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi” Cilt:15 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 765-780
  • GİBSON, J. L., IVANCEVİCH, J. M., & DONNELLY, J. H. (2000), Organizations – Behavior – Structure – Processes. 10th Edition, Boston: McGraw-Hill.
  • GÜDÜK M., EROL Ş., YAĞCIBULUT Ö., UĞUR Z., ÖZVARIŞ Ş. VE ASLAN D.(2005), “Ankara’da Bir Tıp Fakültesi’nde Okuyan Son Sınıf Öğrencilerinde Tükenmişlik Sendromu”, Sted, Cilt 14, s.8, 169-173.
  • HACKMAN, J.R.; OLDHAM, G.R., (1980), Work Redesign, Addison-Wesley Publishing Company Read-ing, Massachusetts, California.
  • HAYRAN O, AKSAYAN S.(1991), “Pratisyen Hekimlerde İş Doyumu”. Toplum ve Hekim, 16-7.
  • HENNE,D., LOCKE,E.A.(1985), ”Job Dissatisfaction: What are the Consequences?” International Journal of Psychology. 20, 221-240.
  • KAHİLL, S., (1988), Symptoms of Professional Burnout: A Rewiev of the Emprical Evidence, Canadian Psychology, 29(3), p. 284-297.
  • KANTARCI, K. (1997), Otel İşletmelerinde İş Tatminin Ölçülmesi ve İşgören Performansına Etkileri. Basılmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KOZAK, M., (2001), “Türkiye’de Konaklama Sektörü ve Çalışan Kadınların Tükenmişlik Durumları Üzerine Bir Araştırma”,Gazi Üniversitesi Turizm Akademik Dergisi, 2: 11‐12.
  • KUŞLUVAN S., KUŞLUVAN,Z. (2000), “Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey”, Tourism Management 21 (2000) 251}269.
  • LEE, R. T., ASHFORD, B. E. (1993), “A Further Examination Of Managerial Burnout: Toward An Integrated Model”. Journal of Organizational Behavior, 14, 3-20.
  • MASLACH, C., JACKSON, S. E. (1986), Maslach Burnout Inventory (2nd ed.). Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
  • MASLACH, C., JACKSON, S. (1981), The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
  • PELİT, E., TÜRKMEN, F. (2008), “Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri: Yerli Ve Yabancı Zincir Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10(1): 117 – 139.
  • ROCCA, A. D., M. KOSTANSKI, “Burnout and Job Satisfaciton amongst Victorian Secondary School Teachers: A Comparative Look at Contract and Permanent Employment”, 03.12.2006. http://www.atea.schools.net.au/papers/dellaroccaanna.pdf.
  • SAYIL, I, HARAN, S.,ÖLMEZ, Ş., ÖZGÜVEN, H.D.(1997), “Ankara Üniversitesi Hastanelerinde Çalışan Doktor Ve Hemşirelerin Tükenmişlik Düzeyleri”, Kriz Dergisi 5 (2): 71-77.
  • TAYCAN, KUTLU, ÇİMEN VE AYDIN, (2006), ”Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerde Depresyon ve Tükenmişlik Düzeyinin Sosyo-demografik Özelliklerle İlişkisi”, Anatolian Journal of Psychiatry. 7:100-108.
  • TEPECİ, M; BİRDİR, K. (2003), "Otel Genel Müdürlerinde Tükenmişlik Sendromu ve Tükenmişliğin Genel Müdürlerin İşlerini Değiştirme Eğilimlerine Etkileri", Anatolia Dergisi, 14 (2): 93-106.
  • TOKER, B. (2007), “Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Beş Ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8 (1): 92‐107
  • ÜNGÜREN,E., DOĞAN, H., ÖZMEN M., TEKİN,Ö.A. (2010), “Otel Çalışanlarının Tükenmişlik Ve İş Tatmin Düzeyleri İlişkisi” Journal of Yasar University,17(5) 2922‐2937.
  • ÜNGÜREN, E., ALGÜR, S., CENGİZ. F. (2009), “İş Tatmini ve Örgütsel Çatışma Yönetimi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27): 36‐56.
  • VROOM H., (1964), The Determination Of Job Satisfaction Work and Motivation. John Wiley & Sons, Inc., New York.

Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma

Year 2012, Volume: 5 Issue: 2, 107 - 118, 01.08.2012

Abstract

Burnout is a syndrome seen very often in the service sector. In this study it was investigated to determine whether the levels of professional burnout and job satisfaction in department of food and beverage personnel have significantly differentiated under some variables and to enlighten the correlations among them. 114 food and beverage employees, worked in Antalya-Belek Region, were totally consisted of the sampling group. The Maslach Burnout Inventory (Maslach and Jackson, 1981) and the Job Satisfaction Scale (Hackman and Oldham, 1975) used to assess burnout and job satisfaction respectively.

References

  • AĞAOĞLU, E; CEYLAN, M; KASIM, E; MADDEN, T. (2004), “Araştırma Görevlilerinin Kendi Tükenmişlik Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. Malatya:XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.
  • ALTAY, H.(2009), “Antakya ve İskenderun Otel Çalışanlarının Tükenmişlikleri ve İş Tatminleri Üzerine Bir Araştırma” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt. 6 Sayı12, s. 1-17.
  • ARDIÇ, K. POLATÇI, S. (2008), “Tükenmişlik Sendromu Akademisyenler Üzerinde Bir Uygulama (Goü Örneği)”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 / 2 (2008). 69-9
  • ARSLAN, H; GÜRKAN, S.B; ALPARSALAN, Z.N; ÜNAL, M. (1996), “Tıpta Uzmanlık Öğrencisi Hekimlerin Tükenme Düzeyleri”. Türk Psikiyatri Dergisi, 7(1), 39-45.
  • AVŞAROĞLU, S., DENİZ, M. E. VE KAHRAMAN, A. (2005), “Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İs Doyumu Ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (14) 115 – 129.
  • AY, M., AVSAROĞLU, S. (2010), “Muhasebe Çalışanlarının Mesleki Tükenmislik, İs Doyumu Ve Yasam Doyumlarının İncelenmesi 1- Mesleki Tükenmislik Düzeyleri”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda]. 7:1. Erisim: http://www.insanbilimleri.com
  • AYDIN, Ş. (2004), “Örgütsel Stres Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 6, Sayı. 3
  • BACHARACH, S.B.; BAMBERGER P., CONLEY S. (1991), “Work-Home Conflict Among Nurses and Engineers: Mediating The Impact of Role Stress on Burnout and Satisfaction at Work”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 12, ss. 39-53.
  • BAHAR (2006), “Tükenmişlik Sendromu: Otel İşletmelerinde Önbüro Çalışanlarında Bir Uygulama”, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
  • BARUTÇU E, SERİNKAN C, (2008), “Günümüzün Önemli Sorunlarına Biri Olarak Tükenmişlik Sendromu Ve Denizli’de Yapılan Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış. 8(2), 541-561.
  • CAN, Y., SOYER F., YILMAZ F. (2010), “Hentbol Hakemlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi,; 12 (2): 113–119.
  • CEYHAN, A.A., SİLİĞ, A. (2005), “Banka Çalışanlarının Tükenmişlik Düzeyleri ile Uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkiler”, Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 43‐56.
  • CHERNISS, C. (1980), Prefessional Burnout in Human Service Organizations. Newyork: Praeger Press.
  • CORDES, C.L., DOUGHERTY, T.W. (1993), “A Review and in Integration of Research on Job Burnout”, Academy of Management Review, Vol.18, No.4, 621-656.
  • DERİCİOĞULLARI, A., KONAK, Ş., ARSLAN E.,,ÖZTÜRK, B.(2007), “Öğretim Elemanlarının Tükenmişlik Düzeyleri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği”, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:2, Sayı:5:13-23.
  • DOLAN, N. (1987), “The Relationship Between Burnout and Job Satisfaction in Nurses”, Journal of Advenced Nursing, Journal of Advenced Nursing, 12(1), 3-12.
  • DOLUNAY, A. B. (2002), Keçiören İlçesi “Genel Liseler ve Teknik-Ticaret-Meslek Liselerinde Görevli Öğretmenlerde Tükenmişlik Durumu” Araştırması. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 55(1), 51-62.
  • ERGİN, C. (1993), “Doktor ve Hemşirelerde Tükenmişlik ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği’nin Uyarlanması”. VII. Psikoloji Kongresi Bilimsel Çalışmaları. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 143-154.
  • ERSOY A., UTKU DEMİREL B. (2005), “Konaklama İşletmeleri Muhasebe Müdürlerinde Tükenmişlik Sendromu”, I. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:26, Nisan, 4350.
  • FREUDENBERGER HJ (1974), Staff burnout. J Soc Issues; 30:159-165.
  • GENÇAY A.Ö. (2007), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi” Cilt:15 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 765-780
  • GİBSON, J. L., IVANCEVİCH, J. M., & DONNELLY, J. H. (2000), Organizations – Behavior – Structure – Processes. 10th Edition, Boston: McGraw-Hill.
  • GÜDÜK M., EROL Ş., YAĞCIBULUT Ö., UĞUR Z., ÖZVARIŞ Ş. VE ASLAN D.(2005), “Ankara’da Bir Tıp Fakültesi’nde Okuyan Son Sınıf Öğrencilerinde Tükenmişlik Sendromu”, Sted, Cilt 14, s.8, 169-173.
  • HACKMAN, J.R.; OLDHAM, G.R., (1980), Work Redesign, Addison-Wesley Publishing Company Read-ing, Massachusetts, California.
  • HAYRAN O, AKSAYAN S.(1991), “Pratisyen Hekimlerde İş Doyumu”. Toplum ve Hekim, 16-7.
  • HENNE,D., LOCKE,E.A.(1985), ”Job Dissatisfaction: What are the Consequences?” International Journal of Psychology. 20, 221-240.
  • KAHİLL, S., (1988), Symptoms of Professional Burnout: A Rewiev of the Emprical Evidence, Canadian Psychology, 29(3), p. 284-297.
  • KANTARCI, K. (1997), Otel İşletmelerinde İş Tatminin Ölçülmesi ve İşgören Performansına Etkileri. Basılmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KOZAK, M., (2001), “Türkiye’de Konaklama Sektörü ve Çalışan Kadınların Tükenmişlik Durumları Üzerine Bir Araştırma”,Gazi Üniversitesi Turizm Akademik Dergisi, 2: 11‐12.
  • KUŞLUVAN S., KUŞLUVAN,Z. (2000), “Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey”, Tourism Management 21 (2000) 251}269.
  • LEE, R. T., ASHFORD, B. E. (1993), “A Further Examination Of Managerial Burnout: Toward An Integrated Model”. Journal of Organizational Behavior, 14, 3-20.
  • MASLACH, C., JACKSON, S. E. (1986), Maslach Burnout Inventory (2nd ed.). Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
  • MASLACH, C., JACKSON, S. (1981), The Measurement of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
  • PELİT, E., TÜRKMEN, F. (2008), “Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri: Yerli Ve Yabancı Zincir Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10(1): 117 – 139.
  • ROCCA, A. D., M. KOSTANSKI, “Burnout and Job Satisfaciton amongst Victorian Secondary School Teachers: A Comparative Look at Contract and Permanent Employment”, 03.12.2006. http://www.atea.schools.net.au/papers/dellaroccaanna.pdf.
  • SAYIL, I, HARAN, S.,ÖLMEZ, Ş., ÖZGÜVEN, H.D.(1997), “Ankara Üniversitesi Hastanelerinde Çalışan Doktor Ve Hemşirelerin Tükenmişlik Düzeyleri”, Kriz Dergisi 5 (2): 71-77.
  • TAYCAN, KUTLU, ÇİMEN VE AYDIN, (2006), ”Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerde Depresyon ve Tükenmişlik Düzeyinin Sosyo-demografik Özelliklerle İlişkisi”, Anatolian Journal of Psychiatry. 7:100-108.
  • TEPECİ, M; BİRDİR, K. (2003), "Otel Genel Müdürlerinde Tükenmişlik Sendromu ve Tükenmişliğin Genel Müdürlerin İşlerini Değiştirme Eğilimlerine Etkileri", Anatolia Dergisi, 14 (2): 93-106.
  • TOKER, B. (2007), “Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Beş Ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8 (1): 92‐107
  • ÜNGÜREN,E., DOĞAN, H., ÖZMEN M., TEKİN,Ö.A. (2010), “Otel Çalışanlarının Tükenmişlik Ve İş Tatmin Düzeyleri İlişkisi” Journal of Yasar University,17(5) 2922‐2937.
  • ÜNGÜREN, E., ALGÜR, S., CENGİZ. F. (2009), “İş Tatmini ve Örgütsel Çatışma Yönetimi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27): 36‐56.
  • VROOM H., (1964), The Determination Of Job Satisfaction Work and Motivation. John Wiley & Sons, Inc., New York.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ebru TARCAN İçigen This is me

İsmail Uzut This is me

Publication Date August 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA İçigen, E. T., & Uzut, İ. (2012). Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 107-118.
AMA İçigen ET, Uzut İ. Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. August 2012;5(2):107-118.
Chicago İçigen, Ebru TARCAN, and İsmail Uzut. “Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri Ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, no. 2 (August 2012): 107-18.
EndNote İçigen ET, Uzut İ (August 1, 2012) Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 107–118.
IEEE E. T. İçigen and İ. Uzut, “Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 107–118, 2012.
ISNAD İçigen, Ebru TARCAN - Uzut, İsmail. “Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri Ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (August 2012), 107-118.
JAMA İçigen ET, Uzut İ. Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5:107–118.
MLA İçigen, Ebru TARCAN and İsmail Uzut. “Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri Ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2012, pp. 107-18.
Vancouver İçigen ET, Uzut İ. Yiyecek-İçecek Bölümü Çalışanlarının Mesleki Tükenmişlikleri ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;5(2):107-18.