Urbanization, industrialization, increase in education and the rapid developments in mass communication tools enhance the visibility of women in social life. . In recent years, visibility of the women who define themselves as religious also has increased in business life as a result of legal regulations on dress and existing social consensus that embody with headkerchief
Kentleşme, sanayileşme, artan eğitim ve kitle iletişim araçlarında görülen hızlı gelişme kadınların toplumsal hayattaki görünürlüklerini daha da artırmaktadır. Son yıllarda, başörtüsüyle somutlaşan, kılık kıyafet konusunda yapılan yasal düzenlemeler ve varılan toplumsal mutabakat sonucunda, kendilerini dindar olarak tanımlayan kadınların da çalışma yaşamındaki görünürlükleri artmıştır.
Kadınların bu görünürlük artışı sadece niceliğe dair bir artış mıdır, yoksa niteliksel bir dönüşüme de yol açmış mıdır? Bu çalışmada kendilerini dindar olarak tanımlayan kadınların ailelerindeki işbölümünün, çalışma hayatındaki konumlarının ve kadın hareketlerine bakış açılarının niteliğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede Niğde ili örneğinde kendilerini dindar olarak tanımlayan kadınlarla görüşmeler yapılmış ve alınan cevaplar analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, kadınların çalışma hayatındaki nicel görünürlük artışına paralel işbölümünde, yöneticilik konumlarında ve kadın hareketlerine bakış açılarında niteliksel bir dönüşümün olmadığı, ataerkil anlayışın davranışlarında büyük oranda belirleyici olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 8 Issue: 2 |