Tüketim, insanlıkla var olan ve insanların istek, ihtiyaç ve beklentileriyle farklı şekiller alan bir olgudur. Teknolojik gelişmeler, bilgiye erişim kolaylığı ve marka gücü tüketici beklentilerini etkilemektedir. Günümüzde, müşterilerin tatmin edilmesi ve müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurulması için ürün veya hizmetlerin fonksiyonel özellikleri tek başına yetersiz kalmaktadır. İşletmeler, müşterilerine ürün ya da hizmetlerin fonksiyonel özelliklerinin yanında eşsiz deneyimler sunmaya çalışmaktadır. Ekonomik değer zinciri metalar, mallar, hizmetler ve deneyimlerden oluşmaktadır. Deneyim, zincirin en gelişmiş halkası olup adeta bir sahne görevi görmektedir. İşletmeler bu sahne aracılığıyla sundukları ürün veya hizmetin kalitesini artırarak müşteri memnuniyetini artırmaya çalışmaktadır. Deneyimsel pazarlama ile hizmet kalitesi arasındaki ilişkiyi irdeleyebilmektir amacıyla yapılan bu çalışmanın ana kütlesini Coffee Department’ı ziyaret eden müşteriler oluşturmaktadır. Ana kütle içerisinden kolayda örnekleme yöntemiyle toplanan 328 anket SPSS Version 21 (Statiscial Packages for Social Science) programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, deneyimsel pazarlama ile algılanan hizmet kalitesi arasında pozitif yönlü ve güçlü bir ilişki olduğu görülmektedir.
Consumption is a kind of phenomenon that cannot be eliminated from human beings in a society and take various forms according to their demands, needs and expectations. Consumer expectations are affected by technological developments, easy access to information and brand power. Nowadays, focusing just on functional attributes of products and services has failed to satisfy customers and establish long-term relationships with them. For that reason, companies try to offer unique experiences as well as referring to functional attributes of their products and services. An economic value chain is composed of commodities, goods, services and experiences. Of these, experience is the most developed component, and thus it seems to have a really significant role as being on the stage. Companies seek ways to improve customer satisfaction by improving quality of their products and services thanks to this stage. This research aims to study the relationship between experiential marketing and service quality. For this purpose, the sample group was comprised of Coffee Department customers and selected via Convenience Sampling Method. 328 questionnaires answered by the sample group were analysed using SPSS Version 21. The results of the study indicate that there is a positive and strong relationship between experiential marketing and perceived service quality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.