Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE PROBLEMS DURING THE COVID-19 PERIOD: THE DIFFICULTIES FACED BY PUBLIC SECONDARY SCHOOL ADMINISTRATORS

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 0 - 0, 02.01.2023
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1146690

Öz

In this study, the school administrators describe the problems caused by the changing education system brought about by the covid -19 epidemic and the methods they use to solve them. The study was carried out with the screening model, one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of twelve people determined by random sampling method. The sample was chosen among the school principals and assistants working in public secondary and high schools. Data were collected with a semi-structured interview form. During the epidemic process, school administrators encountered problems, including anxiety and panic, teacher-student absenteeism, not being ready for distance learning, and unsuitable school environments. According to Observations, the Ministry also provides hygiene materials to each school as a precaution, as well as establishing organizations to relay information regarding the steps to be taken when a positive case arises among students. In this process, it was determined that the education administrators simultaneously provided support to the school administrators. On the other hand, it was determined that financial, technical and expert support was applied in solving the problems caused by the epidemic and this was sufficient.

Kaynakça

  • Agormedah, E. K., Henaku, E. A., Ayite, D. M. K., ve Ansah, E. A. (2020). Online learning in higher education during covıd-19 pandemic: a case of Ghana. Journal of Educational Technology & Online Learning, 3(3),183-210.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Berg, B. and Lune, H. (2019) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 2nd ed., Eğitim Yayınevi. Konya.
  • Bi̇ngöl Schri̇jer, B. (2020). COVID-19 salgını süresince eğitim hakkı, fırsat eşitliği ve sınavlara ilişkin temel problemler. İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(2) , 837-884.
  • Büyüköztürk. Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ankara): Pegem Akademi
  • Çelik, V. (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (Ankara): Pegem Akademi
  • Çetin, Ş. (2019). Okul müdürlerinin karşılaştığı sorunlar: nitel bir inceleme. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1637-1648.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
  • Gündüz, V., Türker, G., Karabekir, H., Altun, H. (2020). K.K.T.C. ortaöğretim kurumlarında 2020-2025 yılları arasında olası pandemi sürecinde öngörülen stratejik plan çalışması. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı. 229-243
  • Kahraman, M. E.(2020). Covid-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel Tasarım dersi örneği. MÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi,1(6), 44-56.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayın dağıtım.
  • Keleş, H. N., Atay, D., Karanfil, F. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde okul müdürlerinin, öğretim liderliği davranışlar. Millî Eğitim, 1(49), 155-174.
  • Kimmel, H. S., Carpinelli, J. D., Spak, G. T. ve Rockland, H.(2020). Educational Practices during the COVID-19 Viral Outbreak: International Perspectives (Editörler: İ. Şahin, ve S. Mack) (A.B.D): ISTES Organization Monument, CO.
  • Külekçi Akyavuz. E., Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Öğretmenler Yasası (2020). http://khk.kamunet.net/docs/ogr_2009/25-1985.pdf Sarı, T., Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975.
  • Saykılı, A. (2018). Distance education: Definitions, generations, key concepts and future directions. International Journal of Contemporary Educational Research, 5(1), 2-17.
  • Sönmez, V. (2019). Eğitim bilimine giriş (Ankara): Anı Yayıncılık.
  • Türk Tabipleri Birliği (2020). Pandemide okul sağlığına ilişkin uzman görüşleri.
  • Twinkle, Kavita D. (2021). Crisis Management during Covid-19 Pandemic. Int.J.Curr.Microbiol.App.Sci. 10(1):675-680. doi: https://doi.org/10.20546/ijcmas.2021.1001.081
  • Yeti̇m, G., Toprakcı, E. (2020). Göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 13-32.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Yılmaz, D. (2020). Farklı öğrenim kademelerindeki öğrencilere verilen uzaktan eğitim hizmetinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 1(49), 477-503.

COVİD – 19 SALGIN SÜRECİNDE KAMU ORTAOKUL İDARECİLERİNİN KARŞILAŞTIĞI OLUMSUZLUKLAR

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 0 - 0, 02.01.2023
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1146690

Öz

Bu çalışmada covid -19 salgını ile değişen eğitim sisteminin neden olduğu sorunların, okul idarecilerinin bakış açıları üzerinden tanımlanması ve bu sorunları çözmede kullandıkları yöntemler ele alınmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu rastgele örneklem yöntemiyle belirlenen on iki kişi oluşturmaktadır. Çalışma grubu kamu ortaokul ve liseler de görev yapan okul müdürü ve muavinleri arasından seçilerek belirlenmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen görüşler doğrultusunda okul idarecilerinin salgın sürecince karşılaşılan sorunları; endişe ve panik durumunun olması, öğretmen-öğrenci devamsızlığı, internet üzerinden yapılan uzaktan eğitimlerde hazır bulunmama ve salgın sürecine uygun olmayan okul ortamlarının bulunması şeklinde gruplandırdıkları görülmüştür. Bakanlığın da önlem olarak her okula gerekli hijyen malzemelerini gönderdiği, ayrıca bu süreçte okullarda ortaya çıkabilecek pozitif vaka durumunda izlenecek aşamalara ilişkin bilgi akışını sağlayacak organizasyonlar oluşturduğu görülmüştür. Bu süreçte eğitim yöneticilerinin de eş zamanlı olarak okul yöneticilerine destek sağladıkları belirlenmiştir. Öte yandan salgının neden olduğu sorunların çözümünde maddi, teknik ve bilirkişiye ulaşma desteğinin uygulandığı ve bunun da yeterli olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Agormedah, E. K., Henaku, E. A., Ayite, D. M. K., ve Ansah, E. A. (2020). Online learning in higher education during covıd-19 pandemic: a case of Ghana. Journal of Educational Technology & Online Learning, 3(3),183-210.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Berg, B. and Lune, H. (2019) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 2nd ed., Eğitim Yayınevi. Konya.
  • Bi̇ngöl Schri̇jer, B. (2020). COVID-19 salgını süresince eğitim hakkı, fırsat eşitliği ve sınavlara ilişkin temel problemler. İstanbul Hukuk Mecmuası, 78(2) , 837-884.
  • Büyüköztürk. Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ankara): Pegem Akademi
  • Çelik, V. (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (Ankara): Pegem Akademi
  • Çetin, Ş. (2019). Okul müdürlerinin karşılaştığı sorunlar: nitel bir inceleme. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1637-1648.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
  • Gündüz, V., Türker, G., Karabekir, H., Altun, H. (2020). K.K.T.C. ortaöğretim kurumlarında 2020-2025 yılları arasında olası pandemi sürecinde öngörülen stratejik plan çalışması. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı. 229-243
  • Kahraman, M. E.(2020). Covid-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel Tasarım dersi örneği. MÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi,1(6), 44-56.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayın dağıtım.
  • Keleş, H. N., Atay, D., Karanfil, F. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde okul müdürlerinin, öğretim liderliği davranışlar. Millî Eğitim, 1(49), 155-174.
  • Kimmel, H. S., Carpinelli, J. D., Spak, G. T. ve Rockland, H.(2020). Educational Practices during the COVID-19 Viral Outbreak: International Perspectives (Editörler: İ. Şahin, ve S. Mack) (A.B.D): ISTES Organization Monument, CO.
  • Külekçi Akyavuz. E., Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Öğretmenler Yasası (2020). http://khk.kamunet.net/docs/ogr_2009/25-1985.pdf Sarı, T., Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975.
  • Saykılı, A. (2018). Distance education: Definitions, generations, key concepts and future directions. International Journal of Contemporary Educational Research, 5(1), 2-17.
  • Sönmez, V. (2019). Eğitim bilimine giriş (Ankara): Anı Yayıncılık.
  • Türk Tabipleri Birliği (2020). Pandemide okul sağlığına ilişkin uzman görüşleri.
  • Twinkle, Kavita D. (2021). Crisis Management during Covid-19 Pandemic. Int.J.Curr.Microbiol.App.Sci. 10(1):675-680. doi: https://doi.org/10.20546/ijcmas.2021.1001.081
  • Yeti̇m, G., Toprakcı, E. (2020). Göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 13-32.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Yılmaz, D. (2020). Farklı öğrenim kademelerindeki öğrencilere verilen uzaktan eğitim hizmetinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 1(49), 477-503.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Karamano Karahoca 0000-0002-8266-3240

Nurdan Ozrecberoglu 0000-0002-3509-9317

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karamano Karahoca, H., & Ozrecberoglu, N. (2023). THE PROBLEMS DURING THE COVID-19 PERIOD: THE DIFFICULTIES FACED BY PUBLIC SECONDARY SCHOOL ADMINISTRATORS. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2). https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1146690

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.