Bu
makale İmam Hatip Liselerinde Kur’an eğitiminin mevcut durumu üzerine yapılmış
bir çalışmadır. Çalışmamız Tekirdağ ili merkez İmam Hatip Okullarıyla sınırlı
tutulmuştur. Alan çalışmamız, Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi, Kız Anadolu İmam
Hatip Lisesi ve Ortaokul İmam Hatip olmak üzere üç okulda gerçekleştirilmiştir.
Amacımız Kur’an eğitiminin önündeki zorlukları tespit etmek, yeni metodlar
geliştirmek ve teknik imkanlardan yararlanarak başarıya götürecek unsurlar
sunmaktır. Çalışmamız iki aşamadan oluşmaktadır. Birincisi meslek dersleri öğretmenlerine
yönelik, ikincisi de öğrencilere yöneliktir. Çalışma anketimiz bütün meslek
öğretmenlerine uygulanmış ancak öğrencilerden sadece lise kısmından her seviye
için birer sınıf pilot olarak seçilmiştir. Böylelikle gerek meslek dersi öğretmenlerinin
gerekse öğrencilerin Kur’an dersiyle ilgili durumları değerlendirilmiştir.
Dolayısıyla Kur’an eğitiminin seviyesi, sorunları ve başarı durumu ele alınacak
karşılaşılan zorluklara dikkatler çekilerek birtakım önerilerde bulunulacaktır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Cilt 2, Sayı 1 |