Kitle iletişim araçları, kamusal gündemi inşa eden en önemli unsurlardan biridir. Bu araçların kamu gündemini belirlemesi kamusal gündemin her yerde yankılanmasına imkân sağlamaktadır. Bir ülkede meydana gelen olaylardan tüm dünya haberdar olabilmektedir. Her meslek grubundanokuyucu dünyadakigelişmeleri kolaylıkla takip edebilmektedir. Okuyucuların özellikle takip ettiği haberler ekonomi, günlük yaşam, siyaset, sanat, spor gibi konulardır. Spor söz konusu olduğunda diğer okuyucular gibi sporcular da gündemi medya aracılığıyla takip etmektedir. Ayrıca gündem takibinin ötesinde etkilenmeler meydana gelebilmektedir. Futbolcular gündem içerisindeki enformasyona bağlı olarak karşılaşma öncesi veya sonrasında futbol sahalarında destek, tepki ve anma gibi çeşitli davranışlarda bulunabilmekteler. Bu tepkiler spor gazetelerinde sıklıkla yer almaktadır. Futbolcuların kamusal gündemlerden etkilenerek sahada çeşitli davranışlar sergilemelerinin ardından bu davranışların spor gazetelerinde yer almasının bir diğer anlamı medyadaki gündemlerden etkilenen futbolcuların aynı zamanda kitle iletişim araçlarını etkilemesi olmaktadır. Kitle iletişim araçları tarafından etkilenen kamusal gündem süreç içerisinde bir döngü oluşturmaktadır. Bu durum da kitle iletişim araçlarının yalnızca gündem belirlemediğini aynı zamanda gündemden etkilenme yaşadığını göstermektedir. Bu çalışma 2020 yılı itibariyle futbol gündemine yansımış ve futbolcular tarafından davranışa dönüştürülmüş kamusal gündem ögelerini Fotomaç, Fanatik ve Fotospor adlı spor gazeteleri aracılığıyla betimsel içerik analizi yöntemi ile ortaya koymaktadır. Elde edilen 244 haber davranış tekrarı ile meydana gelen süreklilik neticesinde kategorilere ayrılan kamusal gündemler çerçevesinde ayrılarak yorumlanmaktadır. Bu sayede kamu gündemi ile birey davranışı arasındaki etkileşimli ilişki açığa çıkarılmıştır
Çalışmayı olgun hale getirmemde katkılar sunan tüm hocalarıma teşekkür ederim.
The mass media is one of the most important tools in setting the public agenda. By doing this, the media contributes to widening its impact even more. The whole world can be aware of events occurring in a country.Readers from all professions can easily follow the developments in the world.The news that readers especially follow are topics such as economy, daily life, politics, art and sports.When it comes to sports, athletes, like other readers, follow the agenda through the media.In addition, effecsion beyond the follow-up of the agenda also occur.Football players’ behaviour vary between support, reaction and celebration before and after the match depending on the information conveyed through the public agenda. Those behavioural patterns are found frequently in sports newspapers. This means that not only the public agenda has an impact on football players’ behaviour, but also football players influence the mass media. Through the descriptive content analysis method, this study highlights the public agenda items that influenced football players and that were reflected in the sports newspaper Fotomaç, Fanatik and Fotospor as of 2020. 244 news pieces were found, categorized based on the different public agendas and analysed.In this way, the interactive relationship between public agenda and individual behavior was revealed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | April 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 7 |
.