Bilgi ve teknolojideki gelişmeler sonucunda sosyal medya olgusu toplumda ve bireyin hayatında önemli bir yere sahip olmuştur. Sanal ortamlar, gerçek ortamlar gibi insanların zamanlarının çoğunu geçirdiği yer halini almıştır. Kullanım zamanının gittikçe artması ve tüketicilerin bilgi almak için sosyal medyayı kullanmaya başlaması birçok şeyde dönüşüme neden olmuştur. Yaşanılan dijital çağda her olgunun değiştiği gibi pazarlama faaliyetleri de şekil ve ortam değiştirmiştir. Markaların müşteri odaklı çalışmalarının başlamasıyla beraber tüketiciyle etkileşimli ve güvene dayalı bir iletişim geliştirilmeye başlanmıştır. Sosyal medya sayesinde daha çok kitleye ulaşabileceğini tespit eden markalar çabalarını bu yöne aktarmış ve insanları da aktif hale getirebileceği çalışmalar uygulamıştır. Bu çalışmada yaşanılan dönüşümle hayatımızın önemli bir parçası haline gelmiş sosyal medyada uygulanan stratejiler anlatılmak istenmiştir. Stratejiler içinde öne çıkan unsurlardan biri Influencer’larla işbirliğinin yapıldığı Influencer pazarlama stratejisidir. Bilgiyi, deneyimleri ve içerikleri üreten Influencer’lar tüketiciler için önemli kanaat önderlerine dönüşmüştür. Tavsiyeler alınan ve güvenilen bir arkadaş konumunda olan Influencer’lar sosyal medyada kitlelere hitap eden kişiler olarak karşımıza çıkmaktadır. Markalar, Influencer’lara duyulan güven ve sadakati kullanarak hedef kitlesini etkilemeye çalışmaktadır. Bir nevi dijital kanaat önderleriyle yapılan stratejiler araştırılmış ve etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun ışığında çalışmada öncelikle pazarlama ve sosyal medya konuları anlatılmış daha sonra yeni ve sosyal medya altında Influencer’ların markayla nasıl işbirlikleri yaptıkları konu edilmiştir. Bunun ışığında her zaman maruz kalınan uygulamaları fark etmeye ve sorgulamaya başlatması açısından yardımcı olacaktır.
Bilgi ve teknolojideki gelişmeler sonucunda sosyal medya olgusu toplumda ve bireyin hayatında önemli bir yere sahip olmuştur. Sanal ortamlar, gerçek ortamlar gibi insanların zamanlarının çoğunu geçirdiği yer halini almıştır. Kullanım zamanının gittikçe artması ve tüketicilerin bilgi almak için sosyal medyayı kullanmaya başlaması birçok şeyde dönüşüme neden olmuştur. Yaşanılan dijital çağda her olgunun değiştiği gibi pazarlama faaliyetleri de şekil ve ortam değiştirmiştir. Markaların müşteri odaklı çalışmalarının başlamasıyla beraber tüketiciyle etkileşimli ve güvene dayalı bir iletişim geliştirilmeye başlanmıştır. Sosyal medya sayesinde daha çok kitleye ulaşabileceğini tespit eden markalar çabalarını bu yöne aktarmış ve insanları da aktif hale getirebileceği çalışmalar uygulamıştır. Bu çalışmada yaşanılan dönüşümle hayatımızın önemli bir parçası haline gelmiş sosyal medyada uygulanan stratejiler anlatılmak istenmiştir. Stratejiler içinde öne çıkan unsurlardan biri Influencer’larla işbirliğinin yapıldığı Influencer pazarlama stratejisidir. Bilgiyi, deneyimleri ve içerikleri üreten Influencer’lar tüketiciler için önemli kanaat önderlerine dönüşmüştür. Tavsiyeler alınan ve güvenilen bir arkadaş konumunda olan Influencer’lar sosyal medyada kitlelere hitap eden kişiler olarak karşımıza çıkmaktadır. Markalar, Influencer’lara duyulan güven ve sadakati kullanarak hedef kitlesini etkilemeye çalışmaktadır. Bir nevi dijital kanaat önderleriyle yapılan stratejiler araştırılmış ve etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun ışığında çalışmada öncelikle pazarlama ve sosyal medya konuları anlatılmış daha sonra yeni ve sosyal medya altında Influencer’ların markayla nasıl işbirlikleri yaptıkları konu edilmiştir. Bunun ışığında her zaman maruz kalınan uygulamaları fark etmeye ve sorgulamaya başlatması açısından yardımcı olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | April 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 7 |
.