21. yüzyılın hızla değişen kitle iletişim araçları ortamında dahi Amerikan Sineması, popüler kültürün bir parçası olma iddiasını sürdürmektedir. Bu nedenle Hollywood ve Amerikan toplumu, film endüstrisinde popüler kültürün kilit bir çarkı konumundadır. Filmler, yarattıkları temsiller aracılığıyla sosyal, kültürel, politik ve ekonomik bağlamda algıların şekillenmesinde etkili bir rol oynamaktadır. Bu açıdan bir filmde yer alan eril ve dişil temsiller, üretildiği toplumundaki ideolojinin, kültürel yapının ve toplumsal normların anlaşılması açısından önemlidir. Bu yüzyıla dek Amerikan Sineması, kadın ve erkek temsillerini ataerkil klişeler ve normatif ideolojiler üzerinden ele almıştır. 1960’lardaki Kadın Kurtuluş Hareketi (WLM), her ne kadar kadınların toplumsal hayattaki rollerinin büyük ölçüde genişlemesine neden olsa da ,21. yüzyılda halen pek çok endüstride olduğu gibi film endüstrisinde de erkek egemenliği kendini hissettirmektedir. Hollywood filmlerindeki kadın tasvirleri erken dönemden bu yana, çoğunlukla erkeğin ve eril bir sinemanın bakış açısı ile sınırlı kalmıştır. Ancak günümüz Amerikan sinemasında kadın imgesi, hakim ideolojiye ve patriyarkal sisteme karşı daha güçlü bir imaj çizmektedir. Bu minvalde kadın gücü ve özgürlüğü Amerikan sinemasında yeni bir vizyona sahip olmuştur. Bu çalışmada Hollywood’da patriyarkal aile ve toplum düzeni içerisinde geleneksel kadın tasvirlerine meydan okuyan ‘kadın’ figürü, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri filmi üzerinden analiz edilmiştir. Filmde, temsilin içerisindeki anlam üretiminin açımlanmasında sembolik etkimleşimcilik kuramından yararlanılmış; kadın-erkek arasındaki güç ilişkilerinin yeniden üretimi feminist film çözümleme yöntemi ile incelenmiştir.
Amerikan Sineması Sinemada Kadın Temsili Hollywood Toplumsal Cinsiyet Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Even in the rapidly changing mass media environment of the 21st century, American Cinema continues to claim to be a part of popular culture. For this reason, Hollywood and American society occupy a key position in popular culture in the film industry. Films play an effective role in shaping social, cultural, political and economic perceptions through the representations they create. For this reason, the masculine and feminine representation in a movie reflects the ideology, cultural and social structure of the society in which it is produced. Until this century, American Cinema has handled the representations of men and women through patriarchal perspective and normative ideologies. The Women's Liberation Movement (WLM) in the 1960s led to a great increase in the role of women in social life. However, in the 21st century, male dominance is still prevalent in many film industries. The representations of women in Hollywood movies have been mostly limited to the perspective of men and a masculine cinema since the beginning. However, the image of woman in today's American cinema offers a stronger representation against the dominant ideology and patriarchal system. From this perspective, women's power and freedom has a new vision in American cinema.In this study, the figure of woman, challenging the traditional depictions of women in the patriarchal family and social order in Hollywood, was analyzed with the movie 'Three Billboards Outside Ebbing Missouri'. The construction of representation and meaning in the film is analyzed with the theory of symbolic interactionism. Feminist film analysis method was used in the analysis of power relations between women and men and to indicate the position of women in society.
American Cinema Representation Women in Cinema Hollywood Gender Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies, Sociology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2022 |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | May 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 9 |
.