Book Review
BibTex RIS Cite

Bahar Kayıhan (Ed.). Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat. (Ankara: Ütopya Yayınevi, 2020)

Year 2025, Issue: 15, 261 - 266, 30.06.2025

Abstract

Editörlüğünü Dr. Bahar Kayıhan'ın yaptığı Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat kitabı dijital çağın beş farklı yönüne ışık tutuyor. Kitabın editörü Dr. Bahar Kayıhan'a göre, dijital çağ kültür, eğlence ve sanatın üretilme, dağıtılma ve tüketilme biçimlerinde önemli bir dönüşümü beraberinde getirdi. Bu dönüşümün hem olumlu hem de olumsuz sonuçları oldu. Kitap, her biri dijital teknolojinin kitle kültürü, eğlence ve sanat ortamını nasıl yeniden şekillendirdiğine dair farklı bir bakış açısı sunan, özenle seçilmiş 14 araştırma makalesinden oluşuyor. Bu makaleler beş bölüme ayrılmış ve her bölüm belirli bir temaya odaklanmıştır. İlk bölüm dijital emek ve tüketime odaklanırken, ikinci bölüm gazeteciliğin dönüşümü ve dijitalleşmeyi ele alıyor. Üçüncü bölümde ise dijital çağda sanat ve sinema konuları çeşitli makaleler aracılığıyla inceleniyor. Kitabın dördüncü bölümü dijital çağda oyun, eğlence ve kimlik konularına odaklanırken, beşinci bölüm dijitalleşme yoluyla eğitimin dönüşümüne vurgu yapıyor. Kitap, editörün kitle kültürü, eğlence ve sanat ve bunların dijital çağda dönüşümü üzerine farklı kavramlar ve bakış açıları toplamak için dikkate değer bir çabasıdır. Modern çağda, yaratıcılık sanatsal bütünlük ve izleyici katılımı üzerindeki etkilerini eleştirel olarak değerlendirirken, teknolojinin çağdaş medya ortamlarını şekillendirmedeki rolü üzerinde derinlemesine bir derleme sağlar.

References

  • Biçer Olgun, H. (2020). Dijital çağda görsel sanat alanı: Mimari mekan ve performans. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 243-282). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Birol, M. (2020). Gençlik kültürü bağlamında popüler müzik: Sezen Aksu şarkılarının sözleri üzerinden içerik analizi. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 193-242). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Çağırkan, B. (2020). Dijital çağda değişen kimlik algıları: Hibrit kimlik(ler). B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 394-424). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Demir, İ. (2020). Dijital çağda ücreti ödenmeyen emek, bedava emek ya da eğlenceye gömülü emek. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 17-43). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ercansungur, D. O., & Talimciler, A. (2020). Dijitalleşme ve tüketim: Metadan mecraya dijital oyunlar. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 337-368). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Fırat, D. (2020). Kurgusal bedenlerin karnavalı: Cosplay. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 369-393). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Fırat, F. (2020). Tekno-büyücülük ve simüle edilmiş haberler: Haberin yeniden inşasında artırılmış gerçeklik teknolojisi. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 122-144). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kayıhan, B. (2020). Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kayıhan, B. (2020). Dünyada ve Türkiye’de anlam inşasının aracı olarak sanat ve edebiyat basını. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020(52), 1-23.
  • Kayıhan, B. (2020). Kültür endüstrisine karşı dijital hikaye anlatıcılığı ile yeni bir gazetecilik anlayışı mümkün mü? B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p.101-121). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kayıhan, B. (2021). Dijital medya ile sanatın dönüşümü: Çağdaş sanatçıların instagram paylaşımları üzerine bir inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 16(1), 1-25.
  • Kayıhan, B. (2023). Metaverse platformlarında sanat: Zihnin nihai tuvali mi yoksa auranın sonsuz yitimi mi? Yeni Medya, (15), 337-350.
  • Olgun, C. K. (2020). Dijital oyun endüstrisi ve değişen eğlence biçimleri. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 305-336). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Özbey, K. (2020). Yeni medya ve tüketimin yeni kültürü. B. Kayıhan (Ed.). In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 67-98). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Şahin, M. (2020). Dijitalleşen toplumda eğitimin dönüşümü: Bağlantıcı öğrenme sorunları ve okuryazarlığı. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 427-461). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Salimoğlu, M. (2020). Sefaletin metalaştırılması: Kapitalizmin gölgesinde bir iyilik hareketi olarak ahbap platformu. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 44-66). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ulusal, D. (2020). Dijital çağda sinemanın dönüşümü. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 283-302). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Yurdakul, H. (2020). Gündelik hayatın ritmi: Dijital iletişim çağında müziğin toplumsal kodlarını Frankfurt Okulu ve Bourdieu ile yeniden anlamak. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 147-192). Ankara: Ütopya Yayınevi.

Bahar Kayıhan (Ed.). Dijital çağda kitle kültürü. (Ankara: Ütopya Yayınevi. 2020)

Year 2025, Issue: 15, 261 - 266, 30.06.2025

Abstract

The book Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat, edited by Dr. Bahar Kayıhan, illuminates five different aspects of the digital age. According to the book’s editor, Dr. Bahar Kayıhan, the digital age has brought about a significant transformation in how culture, entertainment, and the arts are produced, distributed, and consumed. This transformation has had both positive and negative implications. The book consists of 14 carefully curated research articles, each offering a distinct perspective on how digital technology is reshaping the landscape of mass culture, entertainment, and the arts. These articles are divided among five chapters, with each chapter focusing on a specific theme.The first chapter focuses on digital labour and consumption, while the second chapter addresses with the transformation of journalism and digitalization. The topics of arts and cinema in the digital age are explored through various articles in the third chapter. Chapter four of the book concentrates on games, entertainment, and identity in the digital age, whereas chapter five highlights the transformation of education through digitalization. The book is indeed a commendable effort by the editor to compile diverse concepts and viewpoints into a single volume about mass culture, entertainment, and the arts and their transformation in the digital age. It offers in-depth discussions on the role of technology in shaping contemporary media landscapes while critically assessing its implications for creativity, artistic integrity, and audience engagement in the modern era.

References

  • Biçer Olgun, H. (2020). Dijital çağda görsel sanat alanı: Mimari mekan ve performans. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 243-282). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Birol, M. (2020). Gençlik kültürü bağlamında popüler müzik: Sezen Aksu şarkılarının sözleri üzerinden içerik analizi. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 193-242). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Çağırkan, B. (2020). Dijital çağda değişen kimlik algıları: Hibrit kimlik(ler). B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 394-424). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Demir, İ. (2020). Dijital çağda ücreti ödenmeyen emek, bedava emek ya da eğlenceye gömülü emek. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 17-43). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ercansungur, D. O., & Talimciler, A. (2020). Dijitalleşme ve tüketim: Metadan mecraya dijital oyunlar. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 337-368). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Fırat, D. (2020). Kurgusal bedenlerin karnavalı: Cosplay. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 369-393). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Fırat, F. (2020). Tekno-büyücülük ve simüle edilmiş haberler: Haberin yeniden inşasında artırılmış gerçeklik teknolojisi. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 122-144). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kayıhan, B. (2020). Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kayıhan, B. (2020). Dünyada ve Türkiye’de anlam inşasının aracı olarak sanat ve edebiyat basını. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020(52), 1-23.
  • Kayıhan, B. (2020). Kültür endüstrisine karşı dijital hikaye anlatıcılığı ile yeni bir gazetecilik anlayışı mümkün mü? B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p.101-121). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kayıhan, B. (2021). Dijital medya ile sanatın dönüşümü: Çağdaş sanatçıların instagram paylaşımları üzerine bir inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 16(1), 1-25.
  • Kayıhan, B. (2023). Metaverse platformlarında sanat: Zihnin nihai tuvali mi yoksa auranın sonsuz yitimi mi? Yeni Medya, (15), 337-350.
  • Olgun, C. K. (2020). Dijital oyun endüstrisi ve değişen eğlence biçimleri. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 305-336). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Özbey, K. (2020). Yeni medya ve tüketimin yeni kültürü. B. Kayıhan (Ed.). In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 67-98). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Şahin, M. (2020). Dijitalleşen toplumda eğitimin dönüşümü: Bağlantıcı öğrenme sorunları ve okuryazarlığı. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 427-461). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Salimoğlu, M. (2020). Sefaletin metalaştırılması: Kapitalizmin gölgesinde bir iyilik hareketi olarak ahbap platformu. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 44-66). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ulusal, D. (2020). Dijital çağda sinemanın dönüşümü. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 283-302). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Yurdakul, H. (2020). Gündelik hayatın ritmi: Dijital iletişim çağında müziğin toplumsal kodlarını Frankfurt Okulu ve Bourdieu ile yeniden anlamak. B. Kayıhan (Ed.), In Dijital çağda kitle kültürü, eğlence ve sanat (p. 147-192). Ankara: Ütopya Yayınevi.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Journalism
Journal Section Book Reviews
Authors

Munazza Kaleem Siddiqui 0009-0004-9454-1680

Publication Date June 30, 2025
Submission Date December 6, 2024
Acceptance Date April 7, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 15

Cite

APA Siddiqui, M. K. (2025). Bahar Kayıhan (Ed.). Dijital çağda kitle kültürü. (Ankara: Ütopya Yayınevi. 2020). NOSYON: Uluslararası Toplum Ve Kültür Çalışmaları Dergisi(15), 261-266.