Editörlüğünü Dr. Bahar Kayıhan'ın yaptığı Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat kitabı dijital çağın beş farklı yönüne ışık tutuyor. Kitabın editörü Dr. Bahar Kayıhan'a göre, dijital çağ kültür, eğlence ve sanatın üretilme, dağıtılma ve tüketilme biçimlerinde önemli bir dönüşümü beraberinde getirdi. Bu dönüşümün hem olumlu hem de olumsuz sonuçları oldu. Kitap, her biri dijital teknolojinin kitle kültürü, eğlence ve sanat ortamını nasıl yeniden şekillendirdiğine dair farklı bir bakış açısı sunan, özenle seçilmiş 14 araştırma makalesinden oluşuyor. Bu makaleler beş bölüme ayrılmış ve her bölüm belirli bir temaya odaklanmıştır. İlk bölüm dijital emek ve tüketime odaklanırken, ikinci bölüm gazeteciliğin dönüşümü ve dijitalleşmeyi ele alıyor. Üçüncü bölümde ise dijital çağda sanat ve sinema konuları çeşitli makaleler aracılığıyla inceleniyor. Kitabın dördüncü bölümü dijital çağda oyun, eğlence ve kimlik konularına odaklanırken, beşinci bölüm dijitalleşme yoluyla eğitimin dönüşümüne vurgu yapıyor. Kitap, editörün kitle kültürü, eğlence ve sanat ve bunların dijital çağda dönüşümü üzerine farklı kavramlar ve bakış açıları toplamak için dikkate değer bir çabasıdır. Modern çağda, yaratıcılık sanatsal bütünlük ve izleyici katılımı üzerindeki etkilerini eleştirel olarak değerlendirirken, teknolojinin çağdaş medya ortamlarını şekillendirmedeki rolü üzerinde derinlemesine bir derleme sağlar.
The book Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence ve Sanat, edited by Dr. Bahar Kayıhan, illuminates five different aspects of the digital age. According to the book’s editor, Dr. Bahar Kayıhan, the digital age has brought about a significant transformation in how culture, entertainment, and the arts are produced, distributed, and consumed. This transformation has had both positive and negative implications. The book consists of 14 carefully curated research articles, each offering a distinct perspective on how digital technology is reshaping the landscape of mass culture, entertainment, and the arts. These articles are divided among five chapters, with each chapter focusing on a specific theme.The first chapter focuses on digital labour and consumption, while the second chapter addresses with the transformation of journalism and digitalization. The topics of arts and cinema in the digital age are explored through various articles in the third chapter. Chapter four of the book concentrates on games, entertainment, and identity in the digital age, whereas chapter five highlights the transformation of education through digitalization. The book is indeed a commendable effort by the editor to compile diverse concepts and viewpoints into a single volume about mass culture, entertainment, and the arts and their transformation in the digital age. It offers in-depth discussions on the role of technology in shaping contemporary media landscapes while critically assessing its implications for creativity, artistic integrity, and audience engagement in the modern era.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Journalism |
| Journal Section | Book Reviews |
| Authors | |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | December 6, 2024 |
| Acceptance Date | April 7, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 15 |