This paper investigates how instances of language use can serve as analytic anchors for insight into interactional development over time. I present a usage-based, longitudinal study of multi-turn sequences underlying telephone openings in order to specify if and to whom language learning may be relevantly ascribed. Two successive analyses of the same data segment are conducted, once in terms of distributed cognition and a second time in terms of individual cognition. Both analyses produce different results. Ultimately, this paper specifies opportunities and constraints in usage-based studies focusing on interactional development over time in second language learners. The results call for more cross-disciplinary research that encompasses both the social and the cognitive.
Bu çalışma dil kullanımı örneklerinin zamanla olan etkileşimsel gelişimin içyüzünü anlamak için analitik bağlantılar olarak nasıl işe yarayacağını incelemektedir. Dil öğreniminin uygun bir şekilde atfedilip edilemeyeceğini ve kime edilebileceğini belirlemek için telefon görüşmelerinin başlangıçlarının temelinde olan çok dönüşlü dizilişlerin kullanım temelli, uzun vadeli bir çalışmasını sunmaktayım. Birincisi dağıtık biliş açısından ikincisi de bireysel biliş açısından olmak üzere aynı veri kesitinin peş peşe iki çözümlemesi yapılmıştır. Her iki çözümleme de farklı sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma ikinci dil öğrencilerindeki zamanla olan etkileşimsel gelişime odaklanarak kullanım temelli çalışmaların sağladığı fırsatları ve onların sınırlılıklarını belirtmektedir. Sonuçlar sosyal ve bilişsel unsurları kaynaştıran daha fazla disiplinlerarası araştırmayı teşvik etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 7 Issue: 1 |