Ailenin eğitime katılımı eğitim-öğretim sürecini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Epstein et al. (2009) aile ve okul işbirliğinin çocuğun gelişimi ve büyümesi üzerinde direk ve dolaylı olarak etkilere sahip olduğunu belirtmektedir. Ailenin eğitim-öğretim sürecine katılımını engelleyen ve destekleyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu çalışma Konya ilinin üç farklı kırsal bölgesinde yaşayan ailelerin eğitime katılımlarını pozitif ve negatif olarak etkileyen etkenleri nitel araştırma deseni kullanarak incelemiştir. Toplamda 578 veli açık uçlu soruları cevaplandırmıştır. Düşük gelir düzeyi ailelerin eğitime katılımını etkileyen en önemli faktör olarak önümüze çıkmaktadır. Bundan başka ailelerin eğitim seviyeleri, öğretmen ve yönetici davranışları, eğitim politikaları, okul aktiviteleri, okul-aile birliği etc. ailelerin bu süreçte katılımını engelleyen ve destekleyen diğer faktörlerdir.
Ailenin Eğitime Katılımı Ailenin Eğitime Katılıma Bakış Açısı Aile Gelir Düzeyi Ailenin Eğitim Seviyesi Öğretmen Davranışları
Parent involvement is a significant factor in schooling process. Epstein et al. (2009) stated that home, and school partnership directly and indirectly affect child growth and development. There are many factors which support or restrict parent involvement in schooling. This study explored positive and negative factors about parent involvement via a qualitative research method in three regions of rural area, the city of Konya. A total number of 578 parents responded open-ended questions in this study. Low income level was the highest problem that limited parent involvement for families. Additionally, parent education level, teachers` and principals` attitudes, education policies, school activities, PTOs, etc. were effective factors about parent involvement in schooling.
Parent İnvolvement Parents` Perceptions About Schooling Family İncome Parent Education Level Teachers` Behavior
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 1 |