BibTex RIS Cite

A LEARNER GUIDE: HOW CAN ONLINE TECHNOLOGIES BE USED BASED ON LEARNING STYLES

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 507 - 515, 01.03.2012

Abstract

It has been argued by researchers that, by customizing learning materials according to different types of learning styles, achievement level would be increased in both face to face and blended learning environments. In this paper, it was suggested a flowchart to help learners on how they can use a blended learning environment more effectively on acids and bases with respect to their learning styles. The flowchart was designed by using Felder and Silverman's Learning Style Model with the dimensions of Sensitive/Intuitive, Visual/Verbal, Active/Reflective, and Sequential/Global. The most appropriate teaching strategies based on the literature for each learning style dimension were also included in the flowchart. It is hoped that this study will be helpful for educators who offer blended instruction in science education and also will be beneficial for learners in order to provide them with much more understanding of nature of abstract chemistry topics such as acids and bases.

ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 507 - 515, 01.03.2012

Abstract

Yapılan araştırmalar, öğrencilerin öğrenme stillerine göre yapılandırılmış öğrenme materyallerinin, hem yüz yüze hem de karma eğitimde öğrenci başarılarını artırdığını göstermektedir. Bu makalede, bir akış şeması oluşturularak, öğrencilerin asit ve bazlar konusunda değişik öğrenme stillerine uygun olarak hazırlanmış bir karma öğrenme ortamını etkin biçimde kullanmaları hedeflenmiştir. Akış şemasında Felder ve Silverman Öğrenme Stili Modelindeki Hissederek/Sezgisel, Görsel/İşitsel, Yaparak/Düşünerek, Sıralı/Bütünsel alt boyutları kullanılmıştır. Ayrıca her öğrenme stiline uygun öğretme stratejileri de akış şemasına eklenmiştir. Bu çalışmanın öğrenciler için soyut kimya konularını anlamalarında yardımcı olacağı ve ayrıca fen eğitimi alanında karma öğretim sunan eğiticiler için de faydalı olacağı beklenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Zehra Özdilek This is me

Şehnaz Baltacı Göktalay This is me

Adem Uzun This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Özdilek, Z., Göktalay, Ş. . B., & Uzun, A. (2012). ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR. Education Sciences, 7(2), 507-515. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özdilek Z, Göktalay ŞB, Uzun A. ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR. Education Sciences. March 2012;7(2):507-515. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özdilek, Zehra, Şehnaz Baltacı Göktalay, and Adem Uzun. “ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 507-15. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özdilek Z, Göktalay ŞB, Uzun A (March 1, 2012) ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR. Education Sciences 7 2 507–515.
IEEE Z. Özdilek, Ş. . B. Göktalay, and A. Uzun, “ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR”, Education Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 507–515, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özdilek, Zehra et al. “ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 507-515. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özdilek Z, Göktalay ŞB, Uzun A. ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR. Education Sciences. 2012;7:507–515.
MLA Özdilek, Zehra et al. “ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 507-15, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özdilek Z, Göktalay ŞB, Uzun A. ÖĞRENCİ KILAVUZU: ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLER ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE NASIL KULLANILABİLİR. Education Sciences. 2012;7(2):507-15.