BibTex RIS Cite

KATILIMCILAR ÖZEL YETENEK SINAVI BAŞVURU SİSTEMİNİ KULLANMAKTAN YETERİ KADAR MEMNUNLAR MI?

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 630 - 637, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Yetenek Sınavı web sitesinin kullanılabilirlik düzeyinin sistem kullanılabilirlik ölçeği ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın diğer amacı, katılımcıların Eğitim Fakültesi Özel Yetenek Sınavı için hazırlanmış olan web sitesini incelerken tutumlarının cinsiyet ve başvurdukları bölüm değişkenlerine göre incelenmesidir. Analizlerin sonucunda, katılımcı öğrencilerin online kayıt web sitesinde kullanmak için yeterli bilgisayar okur-yazarlığı olduğu tespit edildi. Katılımcıların büyük bir kısmı online kayıt web sitesinin normal kayıtlara göre, güven, maliyet zaman açısından daha uygun olduğunu belirtmiştir. Katılımcıların sistem kullanılabilirlik ölçeği (SKÖ) puanlarına göre cinsiyetleri arasında fark yoktur (t= -0.317, p>.05). Çoklu karşılaştırma sonuçlarına göre katılımcıların SKÖ puanları arasında başvurdukları bölümler arasında farklılık vardır.

ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 630 - 637, 01.03.2012

Abstract

This study aims to determine the usability level of the website of the Faculty of Education Special Aptitude Test at Uludag University on the Internet environment respect with System Usability Scale (SUS). Another aim of this study was to examine attitudes of candidate towards the website of the Faculty of Education Special Aptitude Test with respect to sex and the types of department that the participants join. In analyses, it is found that participant students have adequate computer literacy to use online registration web site. Most of them indicated that the online registration web site is more convenient in terms of time, cost, confidential and technical used compared to the normal registration. There is no significant difference between students means SUS scores according to their gender (t= -0.317, p>.05). There are differences on SUS scores between candidates different departments according to the multiple comparison results.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Erhan Sengel This is me

Salih Erden This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Sengel, E., & Erden, S. (2012). ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?. Education Sciences, 7(2), 630-637. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sengel E, Erden S. ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?. Education Sciences. March 2012;7(2):630-637. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sengel, Erhan, and Salih Erden. “ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 630-37. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sengel E, Erden S (March 1, 2012) ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?. Education Sciences 7 2 630–637.
IEEE E. Sengel and S. Erden, “ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?”, Education Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 630–637, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sengel, Erhan - Erden, Salih. “ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 630-637. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sengel E, Erden S. ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?. Education Sciences. 2012;7:630–637.
MLA Sengel, Erhan and Salih Erden. “ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 630-7, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sengel E, Erden S. ARE CANDIDATES SATISFIED ENOUGH WHILE USING ONLINE REGISTRATION TO PRIVATE APTITUDE TESTS?. Education Sciences. 2012;7(2):630-7.