The purpose of this study is to investigate how the relations between quadrilaterals are explained in the 7th grade elementary school mathematıcs curriculum, textbooks and students' workbooks. The study was conducted by using one of the analytical research methods called document analyses method. In this context the elementary school mathematics curriculum, 3 textbooks and their students' workbooks were examined. Based on findings, it is concluded that a systematic method has not been followed in the explanation of relations between quadrilaterals.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretim programı, ders ve çalışma kitaplarında dörtgenler arasındaki ilişkilerin nasıl anlatıldığını araştırmaktır. Çalışma analitik araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda ilköğretim matematik öğretim programı, 3 ders kitabı ve bu kitaplara ait öğrenci çalışma kitapları incelenmiştir. Elde edilen bulgulara dayalı olarak dörtgenler arasındaki ilişkilerin anlatımında sistematik bir yöntemin izlenmediği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |