BibTex RIS Cite

THE CONCEPT OF EDUCATION AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT (ESD) AND THE ROLE OF SCHOOL PRINCIPALS FOR THE CHANGING AND TRANSFORMATION OF SCHOOLS TO ECO SCHOOLS

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 99 - 108, 01.02.2012

Abstract

In this study, the meaning of ESD is discussed as a new concept. Additionaly, increasing ESD studies and the changing and transformation of the schools to eco schools are stated. The lyterature reviewed in this study showing ESD studies are performed for a long time in the world. These concept and experiences have appeared recently in Turkey. The school principals have important role for changing and transformation of schools to eco-schools. In this context, the school principals would succeed more ESD experiences in Turkey. As a result Turkey would be more developed country.

EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 99 - 108, 01.02.2012

Abstract

Çalışmada yeni bir
kavram olan ESD’nin anlamı tartışılmış, okullarda ESD çalışmalarının artması ve
eko okullara değişim ve dönüşümlerinin gerekliliği dünyadan örneklerle ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Literatür taraması ile gerçekleştirilen bu çalışma,
dünyada ESD çalışmalarının gelişiminin uzun süredir gerçekleştiğini ortaya
koymaktadır. Türkiye’de ise bu kavram ve uygulamalar oldukça yeni olarak
karşımıza çıkmaktadır. Türkiye’de okulların eko okullara değişim ve dönüşümünde
okul yöneticileri önemli bir role sahiptir. Bu bağlamda okul yöneticileri ESD
çalışmalarının Türkiye’de gelişmesini sağlayacak ve böylelikle Türkiye’nin
gelişmesine katkı sağlanabilecektir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Esra Turhan This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Turhan, E. (2012). EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ. Education Sciences, 7(1), 99-108. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Turhan E. EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ. NWSA. February 2012;7(1):99-108. doi:10.12739/10.12739
Chicago Turhan, Esra. “EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 99-108. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Turhan E (February 1, 2012) EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ. Education Sciences 7 1 99–108.
IEEE E. Turhan, “EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ”, NWSA, vol. 7, no. 1, pp. 99–108, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Turhan, Esra. “EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 99-108. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Turhan E. EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ. NWSA. 2012;7:99–108.
MLA Turhan, Esra. “EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 99-108, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Turhan E. EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA (ESD) KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE OKULLARIN EKO OKULA DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ROLÜ. NWSA. 2012;7(1):99-108.