BibTex RIS Cite

Investigating Critical Properties Of E-Learning Portals That Support Teaching Mathematics At Elementary Levels

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 192 - 199, 01.02.2012

Abstract

The purpose of this study is to determine the features of E-Learning Portals which aims to teach mathematics to elementary students. In order to decide those features, the results of the studies related to this topic of concern and the ideas of in-service elementary teachers are investigated. The sample consisted of mathematics and elementary teachers working at 15 different schools in Gaziantep. A total of 185 teachers participated in the study and the teachers were randomly selected. A questionnaire was used as a means of collecting data. The analysis of the result of the research is done with the help of SPSS for Windows Program. As a result of these statistical analyses, 22 features that represented both the findings of the related research and the ideas of the teachers were determined

İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 192 - 199, 01.02.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim düzeyinde matematik öğretimi içerikli bir E-Öğrenme Portalının sahip olması gereken özelliklerin neler olduğunu belirlemektir. Araştırma kapsamında ilköğretim düzeyinde matematik öğretimini destekleyici olarak hazırlanmış bir E-Öğrenme Portalının, sahip olması gereken kritik özelliklerin belirlenmesi için öğretmenlere uygulanmak üzere 27 maddeden oluşan likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçek 15 farklı ilköğretim okulunda görev yapan 185 adet sınıf ve matematik öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi, SPSS for Windows programı ile yapılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, alan yazını üzerine yapılmış çalışmaların bulgularını ve öğretmenlerin görüşlerini temsil eden 22 adet özellik elde edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ali Bozkurt This is me

Berrak Yabaş This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Bozkurt, A., & Yabaş, B. (2012). İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences, 7(1), 192-199. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bozkurt A, Yabaş B. İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences. February 2012;7(1):192-199. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bozkurt, Ali, and Berrak Yabaş. “İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 192-99. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bozkurt A, Yabaş B (February 1, 2012) İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences 7 1 192–199.
IEEE A. Bozkurt and B. Yabaş, “İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ”, Education Sciences, vol. 7, no. 1, pp. 192–199, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bozkurt, Ali - Yabaş, Berrak. “İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 192-199. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bozkurt A, Yabaş B. İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2012;7:192–199.
MLA Bozkurt, Ali and Berrak Yabaş. “İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 192-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bozkurt A, Yabaş B. İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE MATEMATİK ÖĞRETİMİNİ DESTEKLEYİCİ E-ÖĞRENME PORTALLARININ KRİTİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2012;7(1):192-9.