BibTex RIS Cite

BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİL ÖĞRENİMİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE ETKİSİ : JING™ VE HIZLI İLETİLER

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 419 - 425, 01.02.2012

Abstract

Jing™ kullanıcılarının bilgisayar ekranında gördüklerinin resmini çekmesini mümkün hale getiren ücretsiz bir bilgisayar programıdır. Ayrıca resimlere metin eklenmesine ve önemli kısımların vurgulanmasına da olanak sağlar. Bu çalışmanın amacı Jing™ programının dil sınıflarında eğlenceli ve yenilikçi bir şekilde kelime öğretimin amacıyla kullanımını incelemektedir. Veri toplama araçlarından biri öğretim sürecinden önce ve sonra öğrencilerin öğretilmesi hedeflenen kelimelerle ilgili bilgi düzeylerini ölçmek için kullanılan bir kelime testidir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme süreci hakkındaki tecrübelerini öğrenmek için bir görüşme düzenlenmiştir. Sonuçlar öğrencilerin ön-test ve son-test sonuçları arasında belirgin bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin kelime öğrenmede bilgisayar kullanımı hakkında olumlu bir tutumlarının olduğu belirlenmiştir.

THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 419 - 425, 01.02.2012

Abstract

Jing™ is a free computer program that allows users to take a picture of what they see on their computer monitor. It also allows adding texts and highlighting the picture. This study focused on the use of the program in language classes to teach new vocabulary in an enjoyable and innovative way. The instruments included a vocabulary test used to measure the students' knowledge of the target vocabulary before and after a teaching period. In addition, an interview was conducted to learn the students' opinions about their learning experience. The results indicated a substantial increase in the students' post-test scores. It was also found that the students had a positive attitude towards the use of computers in vocabulary learning.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nilüfer Bekleyen This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Bekleyen, N. (2012). THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING. Education Sciences, 7(1), 419-425. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bekleyen N. THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING. NWSA. February 2012;7(1):419-425. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bekleyen, Nilüfer. “THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 419-25. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bekleyen N (February 1, 2012) THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING. Education Sciences 7 1 419–425.
IEEE N. Bekleyen, “THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING”, NWSA, vol. 7, no. 1, pp. 419–425, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bekleyen, Nilüfer. “THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 419-425. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bekleyen N. THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING. NWSA. 2012;7:419–425.
MLA Bekleyen, Nilüfer. “THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 419-25, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bekleyen N. THE IMPACT OF COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING ON VOCABULARY TEACHING: JING™ AND INSTANT MESSAGING. NWSA. 2012;7(1):419-25.