Aim of the study is to investigate the effects of the 3-D online social environments on student success and motivation. 61 students participated and pretest-posttest experimental design was used. Participants were asked to design a poster in one week. Then experimental groups presented their posters through the traditional and non-traditional virtual class environments in Second Life, and feedback was given through these environments by the instructor. However, control group presented posters in the lab and one to one feedback was given here. According to the feedback, they were asked to edit their assignments. At the end, improvement of the products was evaluated with a rubric, and foundAim of the study is to investigate the effects of the 3-D online social environments on student success and motivation. 61 students participated and pretest-posttest experimental design was used. Then experimental groups presented their posters through the traditional and non-traditional virtual class environments in Second Life, and feedback was given through these environments by the instructor. However, control group presented posters in the lab and one to one feedback was given here. According to the feedback, they were asked to edit their assignments. At the end, improvement of the products was evaluated with a rubric, and found that there is no significant difference between the groups. A similar situation was also confirmed for the motivation of the groups. that there is no significant difference between the groups. A similar situation was also confirmed for the motivation of the groups. However, the increase in success and motivation between the experimental groups were found to be in favor of the traditional virtual class.
Bu çalışmanın amacı, 3-boyutlu çevrimiçi sosyal ortamların (SecondLife) sanal sınıf özelliğinin, afiş tasarımı konusu kapsamında kullanılmasının öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisini incelemektir. Araştırmaya Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri bölümünde okuyan 61 öğrenci dâhil edilmiştir. Öntestaâ¬âsontest kontrol gruplu deneme modeline göre hazırlanan araştırmada iki deney grubundan birine SecondLife ile geleneksel sanal sınıf ortamı diğerine ise SecondLife ile geleneksel olmayan sanal sınıf ortamı hazırlanmıştır. Öğrencilerden alınan ödevler deney grubu için, SecondLifeaâ¬â¢da hazırlanan geleneksel ve geleneksel olmayan sanal sınıf ortamlarında sunulmuş, ödevleri ile ilgili geribildirimler bu ortamlar aracılığı ile verilmiştir. Kontrol Bu çalışmanın amacı, 3-boyutlu çevrimiçi sosyal ortamların sanal sınıf özelliğinin kullanılmasının öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisini incelemektir. Araştırmaya BÖTE bölümünde okuyan 61 öğrenci dahil edilmiştir. Öntestâ"sontest kontrol gruplu deneme modeline göre hazırlanan araştırmada iki deney grubundan birine SecondLife ile geleneksel sanal sınıf ortamı diğerine ise SecondLife ile geleneksel olmayan sanal sınıf ortamı hazırlanmıştır. Öğrencilerden alınan ödevler deney grubu için, SecondLife'da sanal sınıf ortamlarında sunulmuş, ödevleri ile ilgili geribildirimler bu ortamlar aracılığı ile verilmiştir. Kontrol grubuna ise geribildirimler laboratuvar ortamında birebir verilmiştir. Bu geribildirimlere göre ödevleri düzenleyerek tekrar yüklemeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ürünlerindeki başarı artışı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı gözlenmiştir. Benzer durum öğrencilerin motivasyonu için de tespit edilmiştir.grubuna ise geribildirimler laboratuvar ortamında birebir verilmiştir. Bu geribildirimlere göre bir hafta içerisinde ödevleri düzenleyerek tekrar yüklemeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ürünlerindeki başarı artışı arasında anlamlı bir farklılık olma Bu çalışmanın amacı, 3-boyutlu çevrimiçi sosyal ortamların sanal sınıf özelliğinin kullanılmasının öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisini incelemektir. Araştırmaya BÖTE bölümünde okuyan 61 öğrenci dahil edilmiştir. Öntestâ"sontest kontrol gruplu deneme modeline göre hazırlanan araştırmada iki deney grubundan birine SecondLife ile geleneksel sanal sınıf ortamı diğerine ise SecondLife ile geleneksel olmayan sanal sınıf ortamı hazırlanmıştır. Öğrencilerden alınan ödevler deney grubu için, SecondLife'da sanal sınıf ortamlarında sunulmuş, ödevleri ile ilgili geribildirimler bu ortamlar aracılığı ile verilmiştir. Kontrol grubuna ise geribildirimler laboratuvar ortamında birebir verilmiştir. Bu geribildirimlere göre ödevleri düzenleyerek tekrar yüklemeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ürünlerindeki başarı artışı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı gözlenmiştir. Benzer durum öğrencilerin motivasyonu için de tespit edilmiştir.dığı gözlenmiştir. Benzer durum öğrencilerin motivasyonu için de tespit edilmiştir. Buna rağmen deney grupları arasındaki başarı ve motivasyon artışının, geleneksel sanal sınıf lehine olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 1 |