Research Article
BibTex RIS Cite

ATTITUDES ON GENDER ROLES OF PRIMARY SCHOOL TEACHER CANDIDATES

Year 2011, Volume: 6 Issue: 4, 2446 - 2458, 01.05.2011

Abstract

The purpose of this research is to evaluate the attitudes of the teacher candidates in the primary school teaching department about gender roles from the point of gender variable. In the research which is descriptive survey method, gender role attitudes scale developed by Zeynelo?lu (2008) has been used as data collection tool. While scale items were being interpreted, the frequencies (f) of responses to the items were examined. The Independent Sample t Test was applied to calculate if arithmetic averages show difference for teacher candidates from independent variables to gender. At the end of the survey, it has been seen that there is a significant difference in the attitudes of the teacher candidates about gender roles according to the gender variant [t=9,56; p

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI

Year 2011, Volume: 6 Issue: 4, 2446 - 2458, 01.05.2011

Abstract

Bu çalışma, sınıf öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Zeyneloğlu (2008) tarafından geliştirilmiş “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek maddeleri yorumlanırken, maddelere verilen cevapların frekanslarına (f)bakılmış, aritmetik ortalamaların öğretmen adayları için, bağımsız değişkenlerden cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini hesaplamak için t testi (Independent Sample t Test) uygulanmıştır. Cinsiyet değişkenine göre öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur [t=9,56; p<.05 (p=.000)]. Öğretmen adaylarının ölçek maddelerine verdikleri yanıtlar sonucunda, özellikle bir takım kültürel ve geleneksel değerlere ilişkin rollerin onlar tarafından önemsendiği ve benimsendiği gözlenilmiştir. Öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin maddelere daha çok kendi cinsiyet grubu lehinde tutumlar sergilediği görülmüştür. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fadime Seçgin This is me

Ayşegül Tural This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 4

Cite

APA Seçgin, F., & Tural, A. (2011). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences, 6(4), 2446-2458.
AMA Seçgin F, Tural A. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. NWSA. May 2011;6(4):2446-2458.
Chicago Seçgin, Fadime, and Ayşegül Tural. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences 6, no. 4 (May 2011): 2446-58.
EndNote Seçgin F, Tural A (May 1, 2011) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences 6 4 2446–2458.
IEEE F. Seçgin and A. Tural, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI”, NWSA, vol. 6, no. 4, pp. 2446–2458, 2011.
ISNAD Seçgin, Fadime - Tural, Ayşegül. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences 6/4 (May 2011), 2446-2458.
JAMA Seçgin F, Tural A. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. NWSA. 2011;6:2446–2458.
MLA Seçgin, Fadime and Ayşegül Tural. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences, vol. 6, no. 4, 2011, pp. 2446-58.
Vancouver Seçgin F, Tural A. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. NWSA. 2011;6(4):2446-58.