Abstract
Sunulan çalışma, John Dewey’in eğitim konusundaki düşüncelerinin Türk eğitim sistemine etkisini ele almaktadır. Dewey’in Türkiye’ye ilk ziyareti sırasında hazırladığı özet raporlar yeni eğitim modelinin oluşturması konusundaki doğrudan kaynak niteliğindedir. Ancak, çalışma esas olarak Dewey’in pedogojik yaklaşımlarının ve eğitim konusundaki düşüncelerinin Türkiye’de zamana bağlı seyahatlerini tartışmayı hedeflemektedir. Bu çerçevede Türk eğitim sistemi konusunda Dewey’in düşünceleri Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ele alınarak irdelenmektedir. Bu kapsamda, özellikle Cumhuriyet sonrası Türk toplumunda gerçekleşen hızlı dönüşümün eğitim sürecinde yarattığı etkiler kronolojik olarak ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde, Dewey’in eğitim düşüncelerine uygun olarak tasarlanan Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) modelinin Dokuz Eylül Üniversitesinde uygulama sürecinin kısa öyküsü verilmektedir.