Abstract
Tarih eğitimi çocukların ve gençlerin bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmesine olanak sağlar. Tarih eğitimi ve öğretiminin beklentilere cevap verecek nitelikte olması için derslerde geleneksel yöntemlerin yanında, farklı teknik ve okul dışı etkinlikleri uygulayabilmek ve öğrencilere ders kitaplarının dışına çıkabilmeyi de öğretmek gerekir. Tarihsel romanlar tarih öğretiminde etkili araçlardan biridir. Bu çalışmada Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin de temel konularından biri olan Kurtuluş Savaşı bilgisinin öğrenilmesinde Turgut Özakman tarafından yazılan “Şu Çılgın Türkler” romanının, etkisi araştırılmıştır. Araştırmada zayıf deneysel yöntem kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonunda deney grubu ile kontrol grubu arasında Kurtuluş Savaşı bilgisine yönelik anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır. Bu çalışma ile tarih eğitiminde tarihsel romanın öğrenmeye katkısı olduğu sonucuna varılmıştır.